بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کارشناس بازار مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"نقدینگی" اجازه ریزش زیاد در تابلو را نمی‌دهد

تا زمانی که سیل نقدینگی به بازار ورود پیدا کند، شاخص سیر صعودی خواهد داشت. 
کد خبر : ۲۱۸۷۸۲
 
بازار مستعد ریزش است
 
غلامرضا سلامی، کارشناس مالی به بورس نیوز گفت: در خصوص اقدامات اخیر انجام گرفته توسط صندوق‌ها و حقوقی‌ها نمی‌توان به شخص یا گروه خاصی اتهام وارد کرد اما؛ به طور کلی بازار مستعد خراب شدن بوده و رشدی غیر منطقی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: هر آن (این آن می‌تواند فردا، یک ماه دیگر یا ماه‌های بعد باشد) ممکن با اقدامات افرادی (حقوقی‌ها یا سهامداران عمده یا صندوق‌های خاص) که بازار را در دست گرفته‌اند، بازار دچار فروپاشی شود.
 
این کارشناس مالی در خصوص شاخص اظهار کرد: حرکت بعدی شاخص قابل پیش‌بینی نبوده چراکه در این اوضاع مردم به دست هم نگاه می‌کنند، ولی تا زمانی که سیل نقدینگی به بازار ورود پیدا کند، شاخص سیر صعودی خواهد داشت. 

وی افزود: البته افرادی که بیشتر دراین روز‌ها اقدام به خرید می‌کنند تحلیل بنیادی نداشته و بیشتر به فروش فکر می‌کنند و تا زمانی که عاملی موجب فروریزی بازار شود این اتفاق ادامه دار خواهد بود. ضمن اینکه کسانی که آخرین نفرات سهام در دست هستند نیز بیشتر ضرر را متحمل خواهند شد. 

این کارشناس مالی اضافه کرد: در بررسی سهام ارزنده باید دید این ارزندگی چگونه ارزیابی میشود. در واقع ارزندگی EPS است که پیش بینی می‌شود یک سهام داشته باشد، اما اکنون پی به‌ای شرکت‌ها در محدوده ۲۰ قرار گرفته و پیش بینی متوسط سود حداکثر ۵ درصد است بنابراین نمی‌توان هیچ سهمی را معرفی کرد، اما به طور کلی شرکت‌هایی که بنیاد خوبی دارند هیچ موقع فرو نمی‌ریزند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

حرکت هیجانی و عجیب "بورس"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

مرز امنیت بازار تا زمان افت حجم معاملات

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"بورس" پادزهر سفته‌بازی بازار "دلار"

ارسال نظر