بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
کاهش چشمگیر مقادیر فروش و افزایش روزافزون قیمت سهام!

"نطرین" و سودی که با قیمت سهامش همخوانی ندارد

نگاهی به ثبت قیمت‌های بیش از ۱۰۶.۰۰۰ ریالی سهام شرکت عطرین نخ قم و سود اعلامی این شرکت در سال ۱۳۹۸، شاید مصداقی واقعی از این نوع حباب قیمتی است.
کد خبر : ۲۱۸۸۱۸

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، حتی بسیاری از کارشناسان خوشبین و حتی برخی متولیان و حامیان بازار سرمایه نیز دیگر به صراحت از رشد حباب گونه قیمت بخشی از سهام شرکت‌های فعال در بازار سرمایه کشور سخن می‌گویند. نگاهی به ثبت قیمت‌های بیش از ۱۰۶.۰۰۰ ریالی سهام شرکت عطرین نخ قم و سود اعلامی این شرکت در سال ۱۳۹۸، شاید مصداقی واقعی از این نوع حباب قیمتی است.

رشد چشمگیر بیش از ۴۳ درصدی مبالغ فروش این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال گذشته عمدتا به دلیل افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش شرکت در این مدت بوده و این در حالی است که این شرکت علیرغم کاهش چشمگیر و محسوس بیش از ۳۰ درصدی مقادیر فروش شامل انواع نخ‌های مشکی و سفید SB۷۵/۳۶ به دلیل رشد چشمگیر نرخ‌های فروش، رشدی قابل توجه را در مجموع مبالغ فروش به ثبت رسانده است.

در انتها افزایش سود خالص بیش از ۸۷ میلیارد ریالی این شرکت با توجه به سرمایه پایین و تنها در حدود ۱۰۰ میلیارد ریالی منجر به تعدیل بیش از ۷۹ درصدی میزان سود هر سهم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر