بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد؛

"کرونا" سنتی‌پسندها را مشتری "پگاه" کرد!

شرکت صنایع شیر ایران اعلام کرده تمام شرکت های زیرمجموعه از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین، افزایش سرمایه دهند. افزایش سرمایه از این محل، در دستور کار "غپاذر" نیز هست و منتظر نظر هیات کارشناسی در مورد زمین های شرکت هستیم.
کد خبر : ۲۱۸۸۹۵

به گزارش بورس نیوز، نماد "غپاذر" که از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بیش از ۹۵۰ درصد بازدهی برای سهامداران به ارمغان آورده، در روزهای منفی بازار هم مثبت بود.

این شرکت طبق شفاف سازی هایی که در سامانه کدال صورت گرفته، قصد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را دارد؛ ولی با توجه به دعاوی در جریان در خصوص سند مالکیت زمین های شرکت، این افزایش سرمایه منوط به صدور رای دادگاه به نفع این شرکت شده است.

با توجه به روند معاملات این سهم در روزهای اخیر، به نظر می رسد خوشبینی زیادی به انجام این افزایش سرمایه وجود دارد.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در سال ۹۸ با تحقق سود ۵۵ تومانی به ازای هر سهم، توانست پرش ۵۶ درصدی نسبت به سود سال مالی ۹۷ ثبت کند. البته گویا کرونا هم به رونق فروش لبنی ها کمک کرده و باید دید روند صعودی سودآوری این شرکت ادامه خواهد داشت یا نه. لازم به ذکر است که مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، سوم خرداد ماه برگزار خواهد شد. 

حجت اله عظیمی کارشناس امور مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص تاثیر شیوع کرونا بر فروش محصولات شرکت بیان کرد: اگرچه شیوع کرونا اتفاق ناخوشایندی بود و امیدواریم هرچه زودتر این ویروس مهار گردد؛ ولی کرونا باعث افزایش تمایل به مصرف لبنیات صنعتی و پاستوریزه شد و فروش محصولات این شرکت هم با شیوع کرونا، رونق بیشتری داشته است.

وی افزود: گرایش به مصرف محصولات لبنی صنعتی در شرایط کرونایی، می تواند حتی بعد از کنترل این بیماری در فروش محصولات لبنی اثرگذار باشد. به هر حال با تغییر فرهنگ مصرف لبنیات، ذائقه مردم هم تغییر کرده و به نظر می رسد کسانی که لبنیات پاستوریزه و صنعتی را جایگزین محصولات سنتی کرده اند، در آینده نیز جزو مشتریان محصولات صنعتی خواهند بود. آثار مثبت این اتفاق بر فروش شرکت ها در گزارش های تولید و فروش ماهانه مشخص است و امیدواریم گزارش اردیبهشت ماه انتظارات سهامداران را برآورده کند.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا می توان حجم تولید محصولاتی را که حاشیه سود بالاتری دارند، افزایش داد؟" اظهار کرد: برخی محصولات حاشیه سود کمتر و برخی حاشیه سود بیشتری دارند؛ ولی میزان تولید هر یک از این محصولات در سبد تولیدات شرکت های لبنی، بستگی به قیمت و تقاضای بازار، وضعیت تجهیزات تولید و میزان شیر خام در دسترس دارد. اما تلاش می شود سبد محصولات به گونه ای باشد که با امکانات موجود، هم جوابگوی نیاز بازار باشیم و هم محصولات با حاشیه سود بالاتر تولید شده و منافع سهامداران حفظ شود‌. ضمن اینکه محصولات سنتی هم به شکل پاستوریزه و بسته بندی شده، روانه بازار می شود تا مصرف کنندگان لبنیات سنتی هم جذب محصولات صنعتی شوند. مثلا پنیر لیقوان بسته بندی شده تولیدی این شرکت، جزو محصولاتی است که سنتی پسندها را هم جذب کرده است.

عظیمی در رابطه با وضعیت افزایش سرمایه این شرکت گفت: سهامدار عمده، شرکت صنایع شیر ایران اعلام کرده تمام شرکت های زیرمجموعه از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین، افزایش سرمایه دهند. افزایش سرمایه از این محل، در دستور کار "غپاذر" نیز هست و منتظر نظر هیات کارشناسی در مورد زمین های شرکت هستیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر