بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
سودآوری شرکت باما در سال مالی ۱۳۹۸ با رشد بیش از دو برابری به ۶۷۸۰ ریال رسیده است. سود شرکت اصلی نیز با رشد ۲.۴ برابری به ۶۶۸۴ ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۱۹۱۹۰
جهش دو برابری سود شرکت باما
سودآوری شرکت 
از نکات جالب، تقسیم سود بالا در شرکت‌های زیرمجموعه است و سود اصلی به سود تلفیقی نزدیک است که با توجه به رفع پرونده حقوقی سهامداران قدیمی شرکت، امکان تقسیم سود بالای شرکت وجود دارد. شرکت ضمن حفظ تولید، با رشد فروش همراه بوده است. با وجود کاهش قیمت جهانی، فروش شرکت کاما رشد بیش از ۲۰% داشته است.
موجودی کالای شرکت بیش از ۱۸ هزار تن کنسانتره سرب و روی و حدود ۲ هزار تن شمش روی است که ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلاری دارد.
مطالبات ارزی شرکت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که با نرخ ارز ۱۴ هزار تومانی تسعیر گردیده است و براساس آخرین اطلاعات شرکت، نرخ فروش دلار در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار تومان است.
شرکت بهمن ۱۳۹۸ اقدام به پذیرش و عرضه اولیه شرکت ذوب روی اصفهان با نماد فروی گرفته است. در سال مالی ۱۳۹۸، ۱۷% سهام آن شرکت، بفروش رسیده و سود بیش از ۴۷۰۰ میلیارد ریالی ریال شناسایی نموده است و ارزش روی شرکت فروی بیش از سی هزار میلیارد ریال است.
براساس گزارش تفسیری، شرکت در سال جاری اقدام به حفاری بیش از ۳۲ هزار متر نموده است که رشد دو برابری نسبت به سال گذشته است که حاکی از پتانسیل بالای معدن سرب و روی باما است.
همچنین براساس گزارش تفسیری، سرمایه گذاری شرکت در سرزمین جلگه‌های آسمانی منجر به کشف معدن مس در شهرستان مشکین شهر گردیده است و ساخت کارخانه کنسانتره مس آن آغاز گردیده است.
هر سهم شرکت بیش از ۱۰۰۰ تومان سود انباشته دارد و براساس گزارش تفسیری شرکت در نظر دارد تا به منظور اصلاح ساختار مالی و سرمایه گذاری در پروژه‌ها اقدام به افزایش سرمایه کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر