بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
رشد بیش از ۱۰ درصدی نرخ‌ها در دو هفته گذشته؛

افزایش نرخ تیرآهن "ذوب" به بیش از ۶ میلیون تومان در تن

نرخ متوسط معاملاتی این محصول به بیش از ۶۰ میلیون و ۵۶۴ هزار ریال به ازای هر تن رسید که در حدود ۳ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۱۹۲۰۳

افزایش نرخ تیرآهن ذوب آهن به بیش از ۶ میلیون تومان در هر تن

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، بر اساس معاملات صورت گرفته در بورس کالا، شرکت ذوب آهن اصفهان در هفته منتهی به یک خرداد ۱۳۹۹ موفق به فروش یک هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال محصولات سبدتیرآهن و سبد میلگرد شده است.

به این ترتیب جمع کل فروش این شرکت در بورس کالا از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه به ۶ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

در هفته گذشته عرضه ۱۵.۴۰۰ تنی سبد تیرآهن این شرکت را شاهد بودیم که با تقاضای بیش از ۵۰ هزار تنی مواجه شد. نرخ متوسط معاملاتی این محصول به بیش از ۶۰ میلیون و ۵۶۴ هزار ریال به ازای هر تن رسید که در حدود ۳ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد. به این ترتیب نرخ این محصول تنها در عرض دو هفته گذشته با بیش از ۱۰ درصد افزایش مواجه بوده است.

همچنین در این هفته ۴.۴۰۰ تن سبد میلگرد این شرکت عرضه شد. تقاضای در حدود ۱۰ هزار تنی برای این عرضه ثبت گردید. نرخ میانگین موزون معاملاتی این سبد نیز به ۵۴ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال به ازای هر تن رسید که نشان دهنده افزایش ۳ درصدی قیمت میلگرد در عرض یک هفته گذشته است.

همچنین طی یک ماه گذشته شاهد عرضه محصول شمش فولاد این شرکت نبودیم.

در جدول زیر آمار معاملات محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان ارائه شده است:

افزایش نرخ تیرآهن ذوب آهن به بیش از ۶ میلیون تومان در هر تن

در نمودار زیر روند تغییر نرخ محصولات این شرکت طی سه ماه اخیر ارائه شده است.

افزایش نرخ تیرآهن ذوب آهن به بیش از ۶ میلیون تومان در هر تن

بر اساس نمودار مشخص است که نرخ تیرآهن این شرکت در دو هفته گذشته رو به بالا بوده است و شیب افزایش نرخ میلگرد با روند آهسته تری دنبال شده است.

در ادامه نمودار فروش هفتگی این شرکت در بورس کالا طی سه ماه اخیر ارائه شده است.

افزایش نرخ تیرآهن ذوب آهن به بیش از ۶ میلیون تومان در هر تن

همان گونه که در نمودار زیر نیز مشاهده می‌گردد شاهد افزایش تدریجی فروش هفتگی این شرکت در سال جدید هستیم. جمع کل ارزش فروش این شرکت در بورس کالا از ابتدای فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به ۶ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر