بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
احیای قیمت بیلت و اسلب صادراتی ایران آغاز شد
کد خبر : ۲۱۹۴۲۵
 هفته گذشته قیمت بیلت صادراتی ایران، افزایش ۲.۲ درصدی را تجربه کرد و به‌طور میانگین به ۳۴۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز به‌طور متوسط به ۳۳۷.۵ دلار به ازای هر تن رسید که بالاترین قیمت از میانه فروردین تاکنون است. به‌نظر می‌رسد احیای قیمت فولاد صادراتی ایران آغاز شده است.
 
 قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت اسلب صادراتی ایران در اواخر هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۲.۳ درصدی را تجربه کرده و قیمت آن به محدوده ۳۳۵ تا ۳۴۰ دلار به ازای هر تن رسیده است. همچنین در اواخر هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران به محدوده ۳۴۰ تا ۳۵۰ دلار به ازای هر تن رسید که میانگین این قیمت‌ها، ۳۴۵ دلار به ازای هر تن، افزایش ۲.۲ را نسبت به قیمت‌های ۲۴ اردیبهشت نشان می‌دهد.

متال بولتن گزارش داده است که افزایش تقاضا برای بیلت صادراتی ایران از مشتریان آسیایی باعث شده است تا قیمت آن از نیمه دوم ماه می‌بهبود یابد. سه محموله بیلت صادراتی ایران با قیمت فوب ۳۴۸ تا ۳۵۰ دلار به ازای هر تن، هفته گذشته به مشتریانی از چین و جنوب شرق آسیا فروخته شده است. این محموله‌ها جمعاً ۱۰۰ هزار تن وزن دارند و زمان‌بندی حمل و نقل دریایی آن‌ها، ماه ژوئیه و اوایل ماه اوت است.

منابع مطلع به متال بولتن گفته‌اند که فولادسازان ایرانی با افزایش قیمت‌ها، هدف‌گذاری خود برای قیمت بیلت را به ۳۵۵ دلار به ازای هر تن افزایش داده‌اند.

قیمت اسلب صادراتی ایران هم افزایش یافته و یک صادرکننده عمده اسلب در ایران، محموله ۳۰ هزار تنی خود را در هفته گذشته با قیمت فوب ۳۳۹ دلار به ازای هر تن به فروش رسانده است./ چیلان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر