بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
بازار خودرو در هفته‌های گذشته روز‌های پرتلاطمی را سپری و قیمت خودرو‌های داخلی پس از عید نوروز جهش چند درصدی را تجربه کرد. شرکت صنایع تولیدی کروز با تحویل به موقع قطعات خودرو به عنوان عضوی مهم در صنعت خودرو سعی در کنترل بازار، فراهم ساختن فروش منظم و تکمیل و تحویل به روز خودرو‌ها برای خودرو سازان را فراهم کرده است. این اقدامات باعث شد که آرامش به بازار خودرو تا حدود بسیار زیادی بازگردد، میزان چشمگیری از نوسان قیمت فروکش کند و همچنین با تزریق به موقع قطعات و تکمیل خودرو‌های کف کارخانه، خودروسازان متعهد شده‌اند که از هفته جاری خودرو‌های بیشتری را به بازار عرضه کنند.
کد خبر : ۲۱۹۵۹۵

به گزارش بورس نیوز،شرکت کروز که سهم ۳۰ درصدی در تامین قطعات مورد نیاز صنعت خودرو برای شرکت‌هایی مانند ایران خودرو، سایپا، گروه بهمن را دارد، با شروع موج تحریم‌های دوم، بسیاری از قطعات استراتژیک خودرو مانند ECU، ایربگ، مالتی مدیا و. را بومی سازی کرد. در سال جدید که به عنوان سال "جهش تولید" نامگذاری و با مشکلاتی مانند کرونا، تورم، کمبود نقدینگی و... آغاز شد که هنوز هم گریبانگیر اقتصاد کشور است، کروز ظرفیت تولیدی خود را افزایش داد. این قطعه ساز در مقایسه با سال گذشته در دو ماهه نخست ۹۸، ۸۵۲/۲۲۹/۵ قطعه به خودروسازان تحویل داد که در سال ۹۹، به تعداد ۱۴۶/۸۲۹/۵ افزایش یافته و این اقدام به کنترل قیمت‌های کاذب خودرو در بازار کمک شایانی کرده است.
خانواده ۱۲ هزار نفری کروز سعی دارد تا در سال جاری با افزایش بیش از ۴۰ درصدی و متناسب با افزایش تیراژ خودروسازان، تولید خود را نسبت به سال گذشته افزایش دهد که در این راستا تمهیدات لازم برای تحقق آن، تامین مواد اولیه و اجزای مورد نیاز جهت تولید در دستور کار قرار گرفته و در صورت پرداخت مطالبات معوق این شرکت توسط خودروسازان قابل انجام است.
علاوه بر افزایش تیراژ، کروز تولید انبوه ACU بومی سازی شده، افزایش عمق خودکفایی در کیسه‌های ایربگ سرنشین و راننده، قطعات ترمز، ECU خودرو‌های گاز سوز و چندین پروژه دیگر با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور در دست اقدام دارد. امسال قرار است تا خودرو‌های شاهین و ساینای ۹۹ از خانواده سایپا و رانا پلاس از محصولات ایران خودرو به بازار عرضه شود و در این راستا توسعه محصول دسته سیم، ECU، قطعات شبکه الکترونیک و برق خودرو از قبیل جلو آمپر، سوییچ بانک، ست کامل چراغ‌های جلو و عقب، قطعات تزئینی، مجموعه قطعات ایربگ و غربیلک فرمان، قطعات ترمز و... در دستور کار بوده و آمادگی تولید انبوه این قطعات توسط این شرکت قطعه ساز وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر