بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط؛

"تجربه ایرانیان" به کار جذب منابع صندوق‌ها آمد

بخش عمده‌ای از جذب منابع در صندوق‌های مختلط همان گونه که در جدول فوق نیز مشخص است توسط صندوق تجربه ایرانیان صورت گرفت.
کد خبر : ۲۱۹۷۲۸

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

بر پایه این گزارش، میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده و میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

ارزش صندوق‌های مختلط در هفته گذشته به بیش از ۲۲ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال رسید؛ در هفته گذشته بیش از ۵۳۳ میلیارد ریال جذب صندوق‌های با درآمد ثابت شده است. بخش عمده‌ای از جذب منابع در صندوق‌های مختلط همان گونه که در جدول فوق نیز مشخص است توسط صندوق تجربه ایرانیان صورت گرفته است. 

بیشترین بازدهی منفی در هفته گذشته مربوط به صندوق ارمغان یکم ملل با ۶.۸ درصد بازدهی منفی و پس از آن صندوق قابل معامله سپهر اندیشه نوین با ۶.۴ درصد بازدهی منفی است.

ارزش این صندوق با جذب منابع ۵۵۰ میلیارد ریالی به ۵.۸۲۲ میلیارد ریال رسیده و این صندوق در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط بیشترین ارزش را به خود اختصاص داده است. 

پس از صندوق تجربه ایرانیان، بیشترین ارزش مربوط به صندوق گوهر نفیس تمدن با ۳.۳۰۶ میلیارد ریال و همچنین کمترین ارزش نیز مربوط به صندوق‌های نیکی گستران و توسعه پست بانک با ۱۹۸ و ۲۳۰ میلیارد ریال است.

• بازدهی کسب شده صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط در هفته گذشته منفی بوده است. با توجه به افت سنگین شاخص‌ها در بازار سرمایه، بازدهی هفتگی تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط در طول هفته گذشته منفی بوده است. بیشترین بازدهی منفی در هفته گذشته مربوط به صندوق ارمغان یکم ملل با ۶.۸ درصد بازدهی منفی و پس از آن صندوق قابل معامله سپهر اندیشه نوین با ۶.۴ درصد بازدهی منفی است.

• بیشترین بازدهی سالیانه محقق شده مربوط به صندوق‌های توسعه پست بانک و کارگزاری بانک تجارت با ۲۰۰ و ۱۹۴ درصد بازدهی است. همچنین کمترین بازدهی کسب شده سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های آرمان سپهر آشنا و ثروت آفرین پارسیان با ۱۴۶ و ۱۵۷ درصد است.

• بیشرتین بازدهی ماهیانه کسب شده نیز مربوط به صندوق تجربه ایرانیان با ۴۱ درصد بازدهی و پس از آن صندوق نیکی گستران با ۳۴ درصد بازدهی است. کمترین بازدهی ماهیانه کسب شده نیز مربوط به صندوق مشترک کوثر با ۱۴.۲ درصد و پس از آن صندوق ارمغان یکم ملل با ۱۴.۸۳ درصد بازدهی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر