بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به مقصر تراشی در هنگی سیستم معاملات و شفاف سازی امروز پالایشی ها و...
کد خبر : ۲۲۰۰۲۳

تنگ نظری حبابیون و توجیه رشد هر چیزی غیر از بورس

به گزارش بورس نیوز، از عجایب بازار سرمایه ما شفافیت بالای شرکت ها است؛ البته این شفافیت بعضی وقت ها مثل وسواسی که آدم را از تمیزی خسته می کند، فعالان بازار را هم از شفافیت خسته کرده! بعضی شرکت ها هم هنوز مهر تعدیل منفی شان خشک نشده، تعدیل مثبت داده اند. البته از برنامه تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه از این محل هم خبر داده اند و باید منتظر واکنش خوشایند بازار به این نمادهای فعلا متوقف، باشیم.

 

یک بام و دو هوا در بازارهای مالی

طبق آمارهای رسمی قیمت زمین در تهران در ۳ سال گذشته، ۳۵۰ درصد رشد داشته! جالب است که وقتی صحبت از جهش عجیب و غریب قیمت ملک و خودرو بازار آزاد و سکه و هزاران قلم کالای مصرفی می شود، افزایش قیمت ها منطقی بوده و فعالان هر یک از بازارها برای توجیه رشد قیمت ها در بازار خود، صدها دلیل می تراشند؛ اما امان از آن روزی که بورس سبز باشد. از زمین و آسمان تحلیلگر می بارد تا ثابت کنند حباب است و مردم را بترسانند. خدا آخر و عاقبت بازار سرمایه را با تنگ نظری ها و دوستی های خاله خرسی گونه این بزرگواران بخیر کند.

 

تازه واردهای همیشه مقصر

و در پایان اینکه برای ترغیب مردم به سرمایه گذاری در بازار سرمایه، سال ها وقت و انرژی صرف شد و همین امسال میلیون ها نفر به جمع فعالان این بازار اضافه شده اند؛ اما گویا آقایون فراموش کرده اند که برای توسعه این بازار، فقط تعدد سهامداران لازم نیست و باید زیرساخت های فنی هم به موازات رشد بازار سرمایه ارتقا می یافت. روزی نیست که با اختلال سیستم معاملاتی، کارمان را شروع نکنیم. تازگی ها هم عادت کرده اند مرتبا مقصرتراشی کنند و اختلال سامانه معاملات را به گردن هم بیندازند. از روز گذشته هم بعضی کارگزاری ها به مشتریان خود پیامک زده اند که اختلال سامانه معاملات ناشی از مشکلات شرکت رایان هم افزاست. مدیران این شرکت هم همیشه می گویند به طور جد، در حال توسعه سیستم هستند. بعضی دوستان دیگر هم فرموده اند اگر تازه واردها، انقدر خرید و فروش نکنند، سیستم هنگ نمی کند. حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
............. هر چی تازه وارده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
۱-کارگزاری‌ها نوبتی سیستمشون مشکل داره ، قیمتاشون فرق می‌کنه ، سفارشگیری شون اختلال داره ...
۲- بازیگراییی که باعث ترس میشن قیمتا رو میریزم و جمع میکنن و و ...
همه کاسه کوزه ها رو هم سر تازه واردان میشکنن در صورتی که خیلی از تازه واردا هم هستن که تحصیلات خوبی دارن
بیایید بازار را منطقی و تحت نظر ناظران قاطع کنید وبا بازیگردان ها برخورد کنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
به جای وسواس زیاد زیریاساخت اینترنت وسرعت اینترنت ببرید بالا الان تو بعضی کارگزاریها لینک بانک ملت قطع عملا انلاین بااین حساب کاری انجام نمیشه هسته ای مرکزی ببرید بالامنتظربمانیم کی علی برکت الله بانک ملت چراغ سبز روشن کنه قربانت
م آرمان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
آنچه بیشتر این روزها باعث رشد قیمت های بورسی شده ارائه اطلاعات غلط از جانب شرکتهای بورسی با عنوان اطلاعات با اهمیت میباشد و آن نیز در راستای افزایش قیمت سهلم و در نتیجه فرصتی برای فروش سهامداران عمده میباشد.
مثلا چگونه میشود سهام شرکت #وسدید در عرض یکسال جهش قیمتی 1000 درصدی را تجربه میکند؟
نباید از این مساله نیز غافل بود که عده ای با رانت اطلاعاتی شرکت و کد به کد کردن سهام جوی مثبت را برای سهم ایجاد میکنند و بعد به کمک عناصر پشت پرده در شرکت و آنهم در قالب ارائه اطلاعات با اهمیت بر روی یک کاغذی که شاید توهمی بیش نیست سعی در متشنج کردن جو بازار سهم میکنند که نتیجتا با افزایش قیمت سهم. همه سهامداران عمده سعی در فروش سهام خود میکنند.
وجود چنین وضعی در کوتاه مدت زیاد مهم نیست. ولی همین وضع دیگر بورس را به ورطه نابودی خواهد کشاند.