بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
در مجمع عمومی عادی سالانه "چکاوه" مطرح شد:

افزایش بیش از دو برابری سود خالص شرکت کاغذسازی کاوه

با خروج شرکت کاغذ سازی کاوه از زیان پس از ۴ سال، سود خالص این شرکت تابعه شستا در سال مالی ۱۳۹۸، با بیش از دو برابر افزایش به بیش از ۸۸۴ میلیون تومان رسید.
کد خبر : ۲۲۰۰۲۴

افزایش بیش از دو برابری سود خالص شرکت کاغذسازی کاوه
به گزارش بورس نیوز، امیرسامان اسفندیاری مدیرعامل شرکت کاغذسازی کاوه در مجمع عمومی سالانه شرکت با اعلام این خبر گفت: بر اساس صورت‌های مالی سال ۹۸، میزان فروش شرکت در این سال با ۵۳ درصد سود به میزان ۱۰۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان افزایش یافت که منجر به افزایش سود ناخالص شرکت به بیش از ۶ میلیارد و ۲۳۰ ملیون تومان شد که به نسبت سال مالی گذشته ۲۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: شرکت کاغذسازی کاوه از محل فروش محصولات خود توانسته است با ۱۰۷ درصد افزایش، سود عملیاتی خود را به بیش از ۶۶۸ میلیون تومان برساند و ضمن پوشش زیان‌های سال گذشته با افزایشی بیش از دوبرابری سود خالص خود را به بیش از ۸۸۴ میلیون تومان برساند که دستاوردی کم نظیر در ۴ سال گذشته این شرکت به حساب می‌آید.

اسفندیاری ادامه داد: برای نخستین بار در ۴ سال گذشته موفق شدیم شرکت را از زیان خارج کرده و به سود عملیاتی و سود خالص برسانیم. همچنین پس از ۷ سال موفق شدیم از حسابرس مستقل گزارش مقبول اخذ کنیم که نکته بسیار حائز اهمیتی است.

بر اساس این گزارش، افزایش تولید به میزان ۲۵.۳۷۶ تن، افزایش تنوع محصولات با تولید کاغذ‌های با گرماژ کمتر، ارتقای ۵۷ درصدی در تولید سه محصول کاغذ قهوه‌ای، کاغذ فلوتینگ و کاغذ تست لاینر، تمرکز بر تولید کاغذ تست لاینر که دارای حاشیه سود بالاتر است، تلاش برای افزایش سهم صادرات محصول با توجه به رکود در بازار داخلی از مهمترین اقدامات و دستاورد‌های کاغذ کاوه در سال گذشته بوده است.

برنامه ریزی برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی، تلاش جهت تولید بهینه و کسب بازده مناسب، حفظ سهم ۴.۲ درصدی بازار داخلی و افزایش سهم فروش صادارتی شرکت به میزان ۲۰ درصد از ظرفیت تولید، جذب سرمایه جهت سرمایه گذاری جدید حداقل تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال در راستای نوسازی و بازسازی بخش خمیرسازی و نوسازی خط یک از مهمترین برنامه‌های شرکت کاغذسازی کاوه در سالجاری اعلام شد.

لازم به ذکر است این حلسه با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستور العمل سازمان بورس و اوراق بهادار بصورت آنلاین از طریق سایت شرکت و تاپیکو برگزار وبرای سهامداران قابل شرگت و مشاهده بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر