بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
عضو شورای عالی بورس مطرح کرد:

سهام عدالت تصمیم اهالی بازار نبود

سهام عدالت تصمیم اهالی بازار نبوده و موضع دولت نیز سواستفاده از بازار سرمایه نیست. لازم است ساز و کار درستی شکل بگیرد چرا که منافع این سهام به مراتب بیشتر از ضرر آن است
کد خبر : ۲۲۰۱۷۰
سهام عدالت تصمیم اهالی بازار نبود
 
 
به گزارش بورس نیوز،سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون نفر روش مستقیم را در مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده اند، گفت: حدود ۲۰ درصد از ۴۹ میلیون نفر دارای سهام عدالت، روش مستقیم را انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: امکان دارد سهام‌های موجود در پرتفوی سهام عدالت در پرتفوی شخصی افراد نیز موجود باشد به همین دلیل و با وجود محدودیت درفروش، کد ویژه برای بورسی‌ها در نظر گرفته شده است. 

عضو شورای عالی بورس در توضیح روش غیر مستقیم اظهار کرد: سهامدار شدن در شرکت‌های استانی روش مورد نظر برای این روش بوده، اما با توجه به صورت‌های مالی، شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هنوز آمادگی کامل برای پذیرش در بورس را پیدا نکرده اند.

وی در خصوص فروش ۳۰ درصد از پرتفو گفت: هدف دادن اختیار به مردم بوده و فرض بر این است که شرایط برای انتخاب و فروش سهم مورد نظر فرد فراهم شده است.

اسلامی بیدگلی با بیان اینکه سهام عدالت تصمیم اهالی بازار نبوده، تصریح کرد: موضع دولت سواستفاده از بازار سرمایه نبوده و لازم است ساز و کار درستی شکل بگیرد چرا که منافع این سهام به مراتب بیشتر از ضرر آن است.

وی با اشاره به مشکلات هسته معاملات خاطر نشان کرد: هشدار از سوی شرکت فناوری اطلاعات در خصوص وجود مشکل در هسته معاملاتی، پس از آزاد شدن سهام عدالت داده شده و با کاهش سود بانکی و رشد نقدینگی فعلا بورس ضربه گیر به حساب می‌آید.

عضو شورای عالی بورس روند استقبال از ETF‌های بانکی را کاهشی دانست و افزود: با در نظر گرفتن محدودیت ها، تصمیمی در بازار اجرایی شد که تنگنای بودجه دولت یکی از مشکلات بود. لازم به ذکر است که توسعه بازار نیز جز اهداف این طرح به شمار می‌رود، اما دولت علاقه‌ای به واگذاری سیت‌های مدیریت نداشته و مشخص بود که زیرساخت‌های ETF مورد حمایت و استقبال واقع نمی‌شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
اسلامی بیگدلی
خدا را شکر که این موضوع تصمیم شما ها نبوده است.تصمیم شما دانشمندان قلابی در مورد حجم مبنا کاملا مشخص است.
در مورد سقف خرید عرضه های اولیه از روز معاملاتی بعد تصمیم شما دانشمندان است که سهم شصدف را فقط یک نفر بیش از 30000سهم خریده است.
10 سال است که در بورس فعال هستم که فقط نام شما ها را شنیده ام ولی شما ها از مشکلات صحبت میکنید.مقصر همه مشکلات شماها هستید.
دانش آموز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
همه آقایان به گونه ای صحبت میکنند که انگار مشکل و مقصر هنگ کردن سیستم و ناکارآمدی مدیریتی و رانتخواری مالی و اطلاعاتی مردم هستند. گفتن و نامبردن از مشکل که هنر نیست
مدیر یا می‌تواند مشکل را حل کند یا نمی‌تواند اگر می‌خواهید و می‌توانید که بسم الله ، اگر هم نمی‌توانید که استعفا دهید بلکه فرد لایقی پیدا شود و مشکل را حل کند.
سهامدار جز
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
بورس ایران نیاز به جراحی دارد
هسته معاملا این روزها به ریسک غیر قابل انکار و سد بزرگی در انجام معاملات عادلانه گشته است. بارها مشاهده شده که هسته بورس تاثیر بسزایی در منفی شدن نمادها داشته و فشار فروش های چشم بسته را به ارمغان می اورد.
باید پرسید بجای گسترش عرضی بازار ایا به عمق بخشیدن ان فکری شده است.
فشار دولت برای فروش هر انچه در چنته دارد برای جبران کسر بودجه از یک سو و وسوسه و تبلیغ بی امان برای ورود افراد به بورس بدون اموزش های پایه ای ریسک دیگر با اینده ای گنگ و فرجامی نه چندان خوب را به ارمغان خواهد داشت.
انچه به گوش میرسد افزایش قیمت ها تا جایی خواهد بود تا با حذف چهار صفر از پول ملی اعداد رندی در بازار پدیدار گردد ولی پس از ان ایا انفجار حباب ها رخ نخواهد داد. ایا فربه کردن قیمت سهام شرکت های در حال ورشکستگی هدفی جز جذب نقدینگی موجود دارد و کارگاه پولسوزی بورس مجددا سرمایه این و ان را نشانه نخواهد رفت
حرایت از سرمایه اندک افراد ایا به عهده سازمان بورس نیست
سکوت بی معنی سازمان و عدم پیگیری مشکلات گذشته و فراموشی مزمن سازمان در قبال نمادی چون کنتور سازی با گدشت چهار سال چه معنی دارد. ایا سازمان اهداف دولت را برای کنترل نقدینگی و تورم و سپس امحا و از بین بردن را دنبال میکند؟
اینده بورس صفحات نانوشته ی بسیاری دارد و بزودی روزهای خوش به پایان خواهد رسید.
از تازه واردها ایا کسی کلمه آکنتور را شنیده است و انچه بر سهامدارانش گدشته را میداند و این احتمال که تاریخ تکرار شود را باور دارند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
خسته شدیم.خسته نشدید از این همه دروغ.بانک سپه سهام عدالت را نمی فروشد.میگن هر کجا دوست دارید شکایت کنید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
یکسال پیش همین سایت چه حمله ای به شپلی و شمواد میکرد برای رشد بی دلیل قیمت که واقعا درست بود ولی الان برای رشد حبابی و بی دلیل نماد های خودرویی زیان ده هیچ افشاگری نمیکند احتمالا چون خودتان از این سهم ها در پرتقوی فقط دارید .