بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
تحقق تنها ۸۲ ریال سود خالص به ازای هر سهم؛

"سکرد" و سودی که قیمت سهم را توجیه نمی‌کند

هزینه‌های مالی بیش از ۹۲ میلیارد ریالی ناشی از تسهیلات در حدود ۴۱۰ میلیارد ریالی کاهش یافته این شرکت، مهمترین عامل کاهش بخشی از سود عملیاتی شناسایی شده است.
کد خبر : ۲۲۰۲۳۲

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که در آخرین روز معاملاتی شاهد تشکیل صف خرید در قیمت‌های بیش از ۱۲۹۰۰ ریال در نماد "سکرد" بودیم، صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی نشده شرکت سیمان کردستان حاکی از تحقق تنها ۸۲ ریال سود خالص به ازای هر سهم در این مدت است.

شناسایی سود خالص ۱۷۷ میلیارد ریالی این شرکت در حالی رقم خورده که این شرکت سود ۱۶۵ میلیارد ریالی سال مالی ۱۳۹۸ خود را مدیون شناسایی سایر درآمد‌های غیرعملیاتی بود و آنچه مسلم است شناسایی سود عملیاتی این شرکت در ۶ ماهه نخست از نکات قابل توجه و امیدوارکننده این شرکت محسوب می‌شود.

بی‌شک، هزینه‌های مالی بیش از ۹۲ میلیارد ریالی ناشی از تسهیلات در حدود ۴۱۰ میلیارد ریالی کاهش یافته این شرکت، مهمترین عامل کاهش بخشی از سود عملیاتی شناسایی شده است.

ثبت رشد بیش از ۱۵۰ درصدی مجموع درآمد‌های شرکت، کاهش ۴۴ درصدی هزینه‌های مالی و تبدیل زیان بیش از ۱۲۳ میلیارد ریالی به سود خالص ۱۷۷ میلیارد ریالی از مهمترین نکات صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۶ ماهه این شرکت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر