بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کارنامه مالی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط منتشر شد؛

جذب ۶۱ میلیارد ریالی و میانگین ۲.۵ درصدی بازدهی

میانگین بازدهی هفته گذشته این صندوق‌ها به ۲.۵ درصد رسیده است و به این ترتیب شاهد رشد در حدود ۳ درصدی ارزش صندوق‌های مختلط هستیم.
کد خبر : ۲۲۰۴۳۱

جذب ۶۱ میلیارد ریالی و میانگین ۲.۵ درصدی بازدهی

به گزارش واحد سنجش و راه‌حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

در ماه گذشته بازدهی دو صندوق سرمایه گذاری ارمغان یکم ملل و مشترک پارس منفی شده است.

بر اساس این گزارش، میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه و میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

جذب ۶۱ میلیارد ریالی و میانگین ۲.۵ درصدی بازدهی

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

• ارزش صندوق‌های مختلط در هفته گذشته به بیش از ۲۳ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال رسید. در هفته گذشته بیش از ۶۱ میلیارد ریال جذب صندوق‌های مختلط شده است. میانگین بازدهی هفته گذشته این صندوق‌ها به ۲.۵ درصد رسیده است و به این ترتیب شاهد رشد در حدود ۳ درصدی ارزش صندوق‌های مختلط هستیم.

• با توجه به عدم لحاظ اطلاعات مربوط به ۱۳ خرداد ماه و روند افزایشی این روز، اطلاعات بازدهی هفتگی و ماهیانه این صندوق می‌بایست با لحاظ نمودن این موضوع بررسی گردد. در ماه گذشته بازدهی دو صندوق سرمایه گذاری ارمغان یکم ملل و مشترک پارس منفی شده است.

• بیشترین بازدهی سالیانه در میان صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط مربوط به صندوق‌های نواندیشان و توسعه پست بانک است. کمترین بازدهی سالیانه نیز همان گونه که در جدول ارائه شده است مربوط به صندوق‌های آرمان سپهر آشنا و مشترک سپهر آتی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر