بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام ؛

افزوده‌شدن ۱۳۰ هزارمیلیارد تومان به ارزش صندوق‌ها

در این هفته شاهد حضور سرمایه گذاران جدید در صندوق‌های در سهام و تزریق سرمایه گذاری جدید به مبلغ ۴.۹۵۰ میلیارد بوده ایم.
کد خبر : ۲۲۰۴۳۵

افزوده‌شدن ۱۳۰ هزارمیلیارد تومان به ارزش صندوق‌ها

به گزارش واحد سنجش و راه‌حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۲۵۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته قبل در حدود ۱.۳۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد.

افزوده‌شدن ۱۳۰ هزارمیلیارد تومان به ارزش صندوق‌هاافزوده‌شدن ۱۳۰ هزارمیلیارد تومان به ارزش صندوق‌هاافزوده‌شدن ۱۳۰ هزارمیلیارد تومان به ارزش صندوق‌هاافزوده‌شدن ۱۳۰ هزارمیلیارد تومان به ارزش صندوق‌ها

در این هفته شاهد حضور سرمایه گذاران جدید در صندوق‌های در سهام و تزریق سرمایه گذاری جدید به مبلغ ۴.۹۵۰ میلیارد بوده ایم. این در حالی است که در هفته قبل از آن جذب منابع صورت گرفته توسط صندوق‌های در سهم به ۲.۵۰۰ میلیارد ریال رسیده بود.

• بیشترین جذب منابع سرمایه‌گذاری و صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری در هفته قبل مربوط به صندوق‌های سپهر کارگزاری بانک صادرات با ۸۴۶ میلیارد ریال، صندوق ارزش کاوان آینده به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال و صندوق مشترک امید توسعه ۵۱۹ میلیارد ریال است.

• همچنین بیشترین خروج منابع سرمایه‌گذاری مربوط به صندوق‌های ثروت آفرین پارسیان به مبلغ ۸۵۵ میلیارد ریال، صندوق گنجینه ارمغان الماس به مبلغ ۳۶۹ میلیارد ریال و صندوق مشترک پیشرو با ۱۵۸ میلیارد ریال بوده است.

• بیشترین ارزش صندوق‌های در سهم مربوط به صندوق‌های مشترک پیشرو، ارزش کاوان آینده و بورسیران به ترتیب با ۲۳.۳۱۵، ۲۰.۵۳۶ و ۱۴.۶۷۳ میلیارد ریال است.

• بیشترین بازدهی سالیانه صندوق‌های در سهم نیز مربوط به صندوق‌های ارزش کاوان آینده، مشترک بورسیران و آهنگ سهام کیان به ترتیب با ۵۷۶، ۴۴۴ و ۴۲۸ درصد است. همچنین کمترین بازدهی نیز مربوط به صندوق‌های تدبیرگران فردا، میعاد ایرانیان و سینا با ۲۰۲، ۲۰۲ و ۲۲۱ درصد بازدهی بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر