بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
طعنه "تولیدکنندگان و فروشندگان مخدر" به "وزارت صنعت"؛

تورم معقول "تریاک" و رستگاری "دتماد"

اصلی‌ترین محصول شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش انواع نارکوتیک‌ها (مسکن‌های دارای مورفین) بوده که اصلی‌ترین مواد اولیه این محصولات نیز اپیوم و مواد مخدر مورفین‌دار است.
کد خبر : ۲۲۰۴۸۷

طعنه


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، درست چند روز پیش در برنامه‌ای رادیویی کارشناسان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر با شرکت تلفنی خود در برنامه به عدم رشد قیمت انواع مخدر در مقایسه با سطح عمومی قیمت انواع کالا‌ها در کشور اذعان داشتند که شاید بد نباشد این موضوع را در صورت‌های مالی شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش رصد کرد تا به نتایجی جالب رسید.

اصلی‌ترین محصول شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش انواع نارکوتیک‌ها (مسکن‌های دارای مورفین) بوده که اصلی‌ترین مواد اولیه این محصولات نیز اپیوم و مواد مخدر مورفین‌دار است.

با نگاهی به نرخ‌های خرید مواد اولیه داخلی و وارداتی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ و مقایسه با سال مالی گذشته می‌توان دید که ظاهرا انصاف تولیدکنندگان انواع اپیوم و مخدر در شرکت‌های داخلی و البته خارجی، از وزارت صنعت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان کشور در کنترل قیمت‌های خودرو‌های داخلی (نظیر پراید و ...) و نرخ محصولات فولادی تحت انحصار ۳ تولیدکننده داخلی و بهره‌مند از رانت‌های انرژی به مراتب بیشتر است.

طعنه

همانگونه که مشاهده می‌شود حتی افزایش تنها ۲.۵ درصدی نرخ‌های انواع مواد اولیه وارداتی در مقایسه با ۲۰ درصدی تامین کنندگان مواد اولیه داخلی (عمدتا سازمان مبارزه با مواد مخدر)، مدیران این شرکت را مجبور به افزایش خرید مواد اولیه وارداتی به جای خرید‌های داخلی در سال مالی ۱۳۹۸ کرده است.

شاید دیدن تغییرات موجود در این جدول بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر را مجبور به قدردانی از تولیدکنندگان خشخاش و مواد اولیه مورفین‌دار به دلیل انصاف تجاری و حمایت از مشتریان و مصرف‌کنندگانش می‌کند کاری که شاید وزارت صنعت کشور نتوانست پس از دو سال برای مصرف‌کنندگان پراید و یا میلگرد‌ها و ورق‌های فولادی تولید شرکت‌های داخلی انجام دهد.

طعنه

همانگونه که در صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت در سال ۱۳۹۸ نیز مشهود است، بخش عمده‌ای از رشد درآمد‌های شرکت مربوط به رشد چشمگیر نرخ‌های فروش و همچنین مقادیر فروش محصولات داخلی در این مدت است.

طعنه

در مجموع از نکات امیدوارکننده گزارش‌های مالی منتشره این شرکت می‌توان به افزایش قابل ملاحظه مقادیر و درآمد‌های فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یک مصرف کننده اپیوم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
در عرض یک هفته شربت تریاک از 100 تومن به 120 تومن رسانده اند.. کی گفته گرون نشده؟
در اصل بر روی هر شیشه 250 سی سی قیمت برای مصرف کننده را 28000 تومن زده اند ولی الان 120 هزار تومن میفروشند... مردم بیچاره هم چاره ایی ندارند یا باید بخرند و یا باید دوباره به مصرف هرویئن و تریاک روی بیاورند... در اصل این طرح جهت کمک به ترک اعتیاد معتادان نیست و بلکه مهمترین دلیل برای اجرای این طرح ثروت اندوزی است... تا حالا کی بفکر مردم بوده که الان ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی و شرکتهای دارویی بفکر مردم باشند....
در پس این طرح مافیای بسیار بزرگی پنهان است که حتی بزرگ تر از مافیای خودرو سازان و ارز درآمد دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳
سلام الان جهل سالهست نیروی انتظامیایران دارد به قاچاقچیان اصلی دنیا خدمات کنترلی ارائه میدهد ونقش رکولاتوری موادمخدر به امریکا واروپا بهترین فعالیت نیروی انتظامی هست واین قاجاقچیان اصلی دنیا همه ازدشمنان قسم خورده وبدترازذاعشیهاهستند بایران یعنی محورعبریعربیغربی روتجیلد