بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
عضو هیات مدیره "قشکر" در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

پاییزی متفاوت در انتظار شکر شاهرود

افزایش نرخ شکر و قیمت ۶۳۰۰ تومانی تاثیر مثبتی بر سودآوری قندی ها خواهد داشت؛ ولی باید دید آیا شرکت ها در حال حاضر موجودی شکر در انبارهای خود دارند یا نه.
کد خبر : ۲۲۰۵۱۵

پاییزی متفاوت در انتظار شکر شاهرود

به گزارش بورس نیوز، در میان سبزی بازار امروز، سبزی قندی ها حلاوت بیشتری دارد. بورس نیوز چندی قبل از نرخ ۶۳۰۰ تومانی شکر نوشت و امروز خبر دادند که این نرخ، تصویب شده است.

قندی ها معمولا افزایش نرخ های اندکی می گرفتند و این افزایش نرخ، به نظر جذاب می آید. اگر چه قبل از این افزایش نرخ هم، سودآوری قندی ها روند صعودی داشت و حالا باید سود شرکت های قندی چقدر تغییر خواهد کرد.
"قشکر" از نمادهای گروه قندی است که از ابتدای سال جاری تا کنون بازدهی تقریبا ۵۵ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده است.

مرتضی آریان عضو هیات مدیره شرکت شکر شاهرود "قشکر" در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: افزایش نرخ شکر و قیمت ۶۳۰۰ تومانی تاثیر مثبتی بر سودآوری قندی ها خواهد داشت؛ ولی باید دید آیا شرکت ها در حال حاضر موجودی شکر در انبارهای خود دارند که از این افزایش نرخ در سال مالی جاری منتفع شوند یا نه. شرکت شکر شاهرود موجودی زیادی در انبار ندارد و تاثیر این افزایش نرخ بعد از برداشت چغندرقند کشت بهاره و تولید شکر از آن، در صورت های مالی نمایان خواهد شد.

این فعال صنعت قند و شکر ادامه داد: بنابراین اثر این افزایش نرخ در سال مالی آتی "قشکر" مشخص خواهد شد. (سال مالی این شرکت و اکثر قندی ها، پایان شهریور ماه خواهد بود) این شرکت، تولید شکر با استفاده از چغندرقند کشت پاییزه هم در حجم کم دارد؛ اما احتمالا در سال مالی جاری تغییر بااهمیتی در روند سودآوری نخواهیم داشت و آثار مثبت این افزایش نرخ را در پاییز سال ۹۹ در صورت های مالی شرکت خواهید دید.

وی افزود: البته نرخ خرید چغندرقند از کشاورزان هم افزایش داشته و با این حساب، در سال مالی آتی (منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۰) هم بهای تمام شده و هم نرخ فروش شکر متفاوت خواهدبود.

آریان در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعات تکمیلی در رابطه با تاثیر افزایش نرخ شکر و نرخ چغندر قند بر صورت های مالی بعد از بررسی های بیشتر در سامانه کدال منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر