بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
بیشترین خروج نقدینگی و ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری بررسی شد؛

رشد ۲.۵درصدی ارزش‌کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به بیش از ۲۰۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده  که نسبت به هفته گذشته در حدود ۲.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۰۵۳۵

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۱۲ خرداد ۱۳۹۹)

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده که اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد و میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر بازدهی ماهیانه ارائه شده است.

میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

همچنین لازم به ذکر است، ارزش‌ها و داده‌های ارائه شده در جدول زیر عمدتا مربوط به تاریخ ۱۲ خرداد ماه بوده و با توجه به تعطیلات نیمه خرداد ماه، اطلاعات مربوط به ۱۳ خرداد ماه با توجه به عدم به روز رسانی داده‌های اکثر صندوق‌ها ارائه نشده است.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به بیش از ۲۰۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده  که نسبت به هفته گذشته در حدود ۲.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین در این هفته شاهد ورود منابع جدید مالی به این صندوق‌ها به ارزش بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال بوده ایم.

این در حالی است که در هفته قبل از آن رقم ۲ هزار میلیارد ریالی به این صندوق‌ها منابع جدید تزریق شده بود و به این ترتیب شاهد افزایش محسوس سرمایه گذاری‌های جدید در این صندوق‌ها هستیم.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

1111

• ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در پایان هفته گذشته به ۲۰۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که ۲.۵ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد. در این هفته شاهد سرمایه گذاری جدید توسط سرمایه گذاران به ارزش بیش از ۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده ایم.

• بیشترین افزایش ارزش از محل سرمایه گذاری‌های جدید و صدور واحد‌های جدید سرمایه گذاری در این هفته مربوط به صندوق‌های گسترش فردای ایرانیان با ۷.۵۴۳ میلیارد ریال و معادل ۱۰ درصد از ارزش صندوق، صندوق گنجینه زرین شهر با ۶.۶۱۹ میلیارد ریال و معادل ۲.۴ درصد از کل ارزش این صندوق و صندوق ثابت حامی با ۶.۲۵۶ میلیارد ریال و معادل ۱۱.۵ درصد از کل ارزش این صندوق با درآمد ثابت بوده است.

• همچنین صندوق‌های لوتوس پارسیان، ره آورد آبان مسکن و اندوخته پایدار سپهر به ترتیب با ۲.۲۱۲، ۱.۳۲۶ و ۱.۰۴۱ میلیارد ریال بیشترین خروج و ابطال واحد‌های سرمایه گذاری را در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.
• بیشترین ارزش صندوق‌ها در پایان هفته گذشته به ترتیب متعلق به صندوق‌های گنجینه زرین شهر، لوتوس پارسیان و ره آورد آباد مسکن به ترتیب با ۲۹۱، ۱۹۷ و ۱۴۹ هزار میلیارد ریال است. این سه صندوق معادل یک سوم از کل ارزش روز صندوق‌های با درآمد ثابت را به خود اختصاص داده اند. همچنین صندوق‌های نوین نگر آسیا، توسعه سرمایه نیکی و مشترک البرز کمترین ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت را دارند.

• بیشترین بازدهی ماهیانه مربوط به دوره یک ماهه منتهی به ۱۲ خرداد ماه سال جاری به ترتیب متعلق به صندوق‌های صبای هدف، پارند پایدار سپهر و مشترک البرز به ترتیب با ۵.۱، ۴.۹۱ و ۴.۹۱ درصد است.

• کمترین بازدهی ماهیانه نیز مربوط به صندوق‌های مشترک بانک مسکن، ارزش آفرینان دی و امین یکم فردا است.

• بیشترین بازدهی سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های اندیشه فردا و مشترک البرز با ۷۱ و ۶۹ درصد است. کمترین بازدهی سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های مشترک بانک مسکن و امیدانصار است.

• همچنین لازم به ذکر است، بازدهی متوسط سالیانه صندوق‌های با درآمد ثابت بر اساس میانگین ساده ۳۰ درصد بوده است. همچنین بازدهی وزنی سالیانه این صندوق‌ها معادل ۲۴.۱ درصد بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق سرمایه گذاری مشترک امید توسعه؛

صدور واحد‌های جدید سرمایه گذاری به ارزش ۱.۱۰۰ میلیارد ریال در هفته گذشته

نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق سرمایه گذاری مشترک امید توسعه؛

صدور واحد‌های جدید سرمایه گذاری به ارزش ۱.۱۰۰ میلیارد ریال در هفته گذشته

ارسال نظر