بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اخبار خوش و جذابیت سهم‌ها

اخبار و اتفاقاتی مثل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها، پتانسیل صادراتی شرکت ها، افزایش نرخ محصولات و نیز کاهش نرخ سود بانکی، جذابیت هایی ایجاد خواهد کرد.
کد خبر : ۲۲۰۶۲۴

اخبار خوش و جذابیت سهم ها

به گزارش بورس‌نیوز، وضعیت معاملات بازارسرمایه چند روزی بوده که مثبت شده و امروز شاخص کل از مرز یک میلیون و ۱۱۱ هزار واحدی عبور کرد.

باز هم بحث بورس، بحث داغ روز شده و طبق روال همیشگی، حالا که بازار به رنگ سبز درآمده، فشار خرید هم سنگین‌تر شده است.

اکثر نمادهای بازار صف خرید هستند و اگر نمادی صف خرید نباشد، در گروه‌های فعال در فضای مجازی، سرمایه‌گذاران با ذوق و شوق سیگنال خرید آن نماد را صادر می‌کنند و کمی بعد هم نماد مذکور صف خرید شده و سیگنال دهنده مورد تشویق قرار می گیرد! البته به نظر می رسد این خرید های هیجانی، فروش هیجانی هم به دنبال خواهد داشت و خریداران چشم بسته امروز، به محض منفی شدن بازار در صدر صف های فروش ها قرار خواهند گرفت.

سعید درخشانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازارسرمایه بیان کرد: به هر حال رفتارهای هیجانی همواره در بازارسرمایه ما بوده و در آینده هم شاهد خرید و فروش های شتابزده و هیجانی در این بازار خواهیم بود. به منظور کنترل هیجان بازار، باید سهامداران را به سمت آموزش سوق داد و اگر هم سرمایه گذاران دانش مالی کافی ندارند، بهتر است از طریق صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان ها وارد این بازار شوند تا معاملات سیر منطقی‌تری داشته باشد.

وی افزود: آنچه بازارسرمایه را تحت‌الشعاع قرار داده، فاکتورهای نقدینگی، افزایش‌سرمایه‌ها از محل مازاد تجدیدارزیابی دارایی‌ها و افزایش نرخ ارز است و برای بررسی روند بازارسرمایه، باید هر ۳فاکتور مدنظر قرار گیرد. پیش‌بینی روند بازارسرمایه کار آسانی نیست و حتی تحلیلگران مطرح در بورس‌های جهانی هم معتقدند نمی‌توان روند بازارها را در کوتاه مدت پیش‌بینی کرد.

درخشانی تاکید کرد: در هر دوره‌ای، تعدادی از سرمایه‌گذاران، فروشنده بوده و عده ای دیگر، خریدار هستند. جذابیت بازار سرمایه هم به خاطر همین تضاد آرا و تحلیل هاست. بنابراین نمی توان گفت بازار سرمایه تا چه نقطه ای رشد کرده و در چه نقطه ای وارد فاز اصلاحی خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: بازار سرمایه در شرایطی نیست که گروه خاصی برای سرمایه گذاری به سهامداران توصیه شود. اما به نظر می رسد اخبار و اتفاقاتی مثل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها، پتانسیل صادراتی شرکت ها، افزایش نرخ محصولات و نیز کاهش نرخ سود بانکی، جذابیت هایی ایجاد خواهد کرد. کاهش نرخ سود بانکی، هزینه های مالی را در بعضی صنایع کاهش خواهد داد و ضمنا کاهش هزینه پول برای بانک ها هم آثار مثبتی در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس هیات مدیره سبدگردان هدف مطرح کرد: 

تضادی بزرگ در نهادهای مالی...

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۲۶ خرداد ۱۳۹۹)

۳ صندوق درآمد ثابت در صدر بازدهی سالانه

نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق درآمد ثابت بانک گردشگری؛

خروج ۱.۴۰۰ میلیارد ریال از منابع صندوق در هفته گذشته

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
ماشاالله همه چیز که تحریمه کدوم صادرات!