بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
معاون مالی و اقتصادی "سهرمز" در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حفظ حاشیه سود سیمانی ها در گرو افزایش نرخ

اگر میزان افزایش نرخ سیمان کمتر از حدی باشد که افزایش هزینه های سیمانی ها را پوشش دهد، احتمالا شرکت های سیمانی با مشکل جدی و کاهش حاشیه سود محسوس مواجه خواهند شد.
کد خبر : ۲۲۰۷۵۷

حفظ حاشیه سود سیمانی ها در گرو افزایش نرخ

به گزارش بورس نیوز، بحث افزایش قیمت سیمان از اواخر سال ۹۸ مطرح شده و این روزها سیمانی ها منتظر موافقت نهادهای ذیربط با افزایش قیمت سیمان هستند. گفته شده میزان افزایش نرخ سیمان همین هفته اعلام خواهدشد.
"سهرمز" از جمله نمادهای سیمانی است که تا این لحظه عملکرد صعودی خوبی داشته است. درآمد شرکت سیمان هرمزگان در سال ۹۸ رشد تقریبا ۷۶ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته و به رغم کرونا و صادرات صفر در اردیبهشت ماه، درآمد فروش این شرکت در دومین ماه سال ۹۹ نسبت به فروردین ماه ۹۹ رشد حدودا ۳۵ درصدی نشان می دهد.

حسن هراتی معاون مالی و اقتصادی شرکت سیمان هرمزگان در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید، حاشیه سود شرکت های سیمانی کاهش یافته است. در شرکت های سیمانی که حجم صادرات بالاتری داشته اند، افزایش نرخ ارز بخشی از افزایش هزینه های تولید را پوشش داده و حاشیه سود حفظ شده؛ ولی سایر سیمانی ها با کاهش حاشیه سود مواجه هستند‌.

وی افزود: به منظور حفظ حاشیه سود شرکت های سیمانی و پوشش هزینه های تولید، افزایش نرخ سیمان ضروری است و اگر میزان افزایش نرخ سیمان کمتر از حدی باشد که افزایش هزینه های سیمانی ها را پوشش دهد، احتمالا شرکت های سیمانی با مشکل جدی و کاهش حاشیه سود محسوس مواجه خواهند شد.

این کارشناس صنعت سیمان در خاتمه تصریح کرد: در حال حاضر، بهترین اتفاق ممکن برای سیمانی ها (در کوتاه مدت) افزایش نرخ سیمان خواهد بود. البته به لحاظ اقتصادی، در صورت لغو تحریم ها و از بین رفتن کرونا هم سیمانی ها شرایط بهتری خواهند داشت. البته با توجه به اینکه اکثر خطوط تولید سیمان مکانیزه است، شیوع ویروس کرونا تاثیر چندانی روی روند تولید سیمانی ها نداشته است. در شرکت سیمان هرمزگان هم کرونا هیچ وقفه ای در روند تولید ایجاد نکرده است. تقاضای داخلی هم افت محسوسی نداشته و مرزهای تجاری هم بازگشایی شده و صادرات ادامه دارد. بنابراین کرونا اثر خاصی بر روند تولید سیمانی ها نداشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود ۷۳۴ ریالی این سیمان‌ساز در ۹ ماهه دیده شد؛

کسب ۲۳۰میلیارد ریال سود تسعیر ارز "سهرمز"

رئیس هیات مدیره شرکت سیمان زابل در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۶۳ درصد، حداقل افزایش نرخ مورد انتظار سیمانی‌ها

ارسال نظر