بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
یک فارم ماینینگ جدید به زودی در ایران شروع به کار می‌کند.
کد خبر : ۲۲۰۷۶۰


به گزارش بورس نیوز، ایران، مجوزی تازه را برای شرکت ترکیه‌ای آی‌ماینر (iMiner) به منظور استخراج بیت کوین در ایران صادر کرده است.
طی هفته گذشته، یکی از خبرگزاری داخلی با انتشار خبری در این مورد گفت که این مجوز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران صادر شده و به آی‌ماینر اجازه می‌دهد که ۶ هزار دستگاه ماینینگ را در شهر سمنان مستقر کند (در حال حاضر، ایران از مجموعا ۱۴۸ هزار دستگاه استخراج بیت کوین استفاده می‌کند).
به گزارش سایت theblockcrypto، قدرت دستگاه‌های مستقرشده توسط iMiner به مجموعا ۹۶ هزار تراهش بر ثانیه (TH/s) می‌رسد. این کمپانی ترکیه‌ای، ۳۱۱ میلیارد ریال (۷.۳ میلیون دلار) را برای راه‌اندازی این فارم بیت کوین هزینه کرده و همین موضوع باعث شده تا ما با بزرگترین مجموعه ماینینگ در ایران روبه‌رو باشیم.
مطابق با اطلاعات مندرج در وب‌سایت آی‌ماینر، پیش‌تر این شرکت دفتری رسمی را در شهر تهران «برای مقاصد مدیریتی» راه‌اندازی کرده بوده و با صدور مجوز، حالا قادر است در راستای اهداف خود، گام‌های محکم‌تری بردارد.
آی‌ماینر خود را شرکتی با هفت سال تجربه در استخراج بیت کوین معرفی کرده و می‌گوید در کشور‌های دیگری مثل روسیه، آمریکا و کانادا نیز فعالیت دارد.
ایران در جولای سال ۲۰۱۹، استخراج ارز‌های رمزپایه را به عنوان یک فعالیت صنعتی به رسمیت شناخت و از آن زمان تا به امروز، دولت بیش از هزار لایسنس را برای فارم‌های ماینینگ مختلف صادر کرده است. نرخ‌های یارانه الکتریسیته در ایران و هزینه‌های پایین آن سبب جذب بسیاری از ماینر‌ها شده است. گفته می‌شود افراد فعال در این حوزه، به ازای مصرف هر کیلووات-ساعت انرژی، چیزی در حدود ۰.۱۱ دلار را پرداخت می‌کنند. در دوره اوج مصرف در تابستان (ژوئن تا سپتامبر)، این رقم به تقریبا ۰.۴۶ دلار به ازای هر کیلووات-ساعت افزایش خواهد یافت.
هرچند، اخیرا یک فرد آگاه در گفتگویی با The Block اعلام کرده که مبلغ پرداختی واقعی ماینر‌ها در ایران، چیزی بین ۰.۰۰۵ تا ۰.۰۱۵ دلار به ازای مصرف هر کیلووات-ساعت انرژی است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶
.................................