بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
احتمالا بار‌ها این حکایت را شنیده اید که می‌گویند حساب حساب است کاکا برادر! شفافیت در خرج‌ها و مشخص بودن اوضاع مالی، مهم‌ترین موردی است که به این ضرب المثل معنا می‌بخشد.
کد خبر : ۲۲۰۷۹۷

به گزارش بورس نیوز،حال تصور کنید به جای یک رفاقت، پای یک سازمان یا شرکت بزرگ در کار باشد و آنوقت این شفافیت در دخل و خرج مشخص نباشد! قطعا یک سازمان و یا کمپانی که آمار و تصویر دقیق و واقعی از وضعیت فعلی خود نداشته باشد با مشکلات پدیده‌ای روبرو خواهد شد. با توجه به اهمیت این موضوع اکنون می‌توانیم معنای حسابداری مالی در سیستم حسابداری را توضیح بدهیم.

حسابداری مالی چیست و چرا باید از آن استفاده شود؟
حسابداری مالی به فرآیند بررسی و ثبت گزارشات متفاوت موجود است که همگی آن‌ها مرتبط به معاملات یک کسب و کار است. در نهایت این گزارشات باید به بهترین شکل خلاصه شوند تا آماری دقیق از وضعیت یک سازمان را به وجود آورند.
چرا باید از حسابداری مالی استفاده کنیم؟
اصلی‌ترین هدف استفاده از حسابداری مالی، دریافت صورت مالی است که در این قسمت به بررسی و توضیح چیستی و چگونگی آن خواهیم پرداخت. اما پیش از آن نکته کوتاهی در این قسمت وجود دارد که باید بررسی کنیم.
حسابداری مالی و حسابداری مدیریتی یکی نیست!
حسابداری مدیریتی با هدف پیشبرد اهداف مدیران و بهتر شدن اوضاع مورد استفاده قرار می‌گیرد در صورتی که حسابداری مالی باید طبق یک سری قوانین و اصول پیش برود، زیرا برای افرادی خارج از شرکت و سازمان آماده می‌شود!

دریافت صورت مالی برای حسابداری مالی
بعد از ارزش افزوده، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های حسابداری مالی را صورت مالی تشکیل می‌دهد که در این قسمت به معنای آن و مفهوم آن خواهیم پرداخت.
صورت مالی به صورت کلی نوعی اظهارنامه است که با اهداف متفاوت که ریشه همگی آن‌ها شفاف سازی کلی است برای اشخاص خارجی اعم از مدیران، افراد سرمایه گذار و حتی مقامات مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.
صورت مالی سه ماهه و یا یک ساله آماده می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید وضعیت کلی شرکت از نظر مالی در چه حالتی قرار دارد، پول شرکت از کدام ورودی‌ها به دست آمده، خروجی‌های متفاوت یک شرکت چه خرج‌هایی روی دستتان گذاشته و چه مقدار از پول‌ها برایتان باقی مانده، پس شما به یک صورت مالی نیاز دارید، زیرا این موارد به خوبی در صورت مالی پوشش داده می‌شوند.
برای حسابداری مالی، استفاده از یک سیستم حسابداری مالی الزامی است، زیرا اطلاعات مالی قسمت‌های مختلف شرکت، باید به بهترین شکل ممکن جمع بندی، طبقه بندی و خلاصه شوند. البته که همه ماجرا به همین قسمت خلاصه نمی‌شود. برخلاف حسابداری مدیریتی که نوعی حسابداری داخلی محسوب می‌شود، حسابداری مالی مشمول قوانین خاصی است که باید رعایت شود. از این رو استفاده از بهترین سیستم حسابداری مالی که به خوبی گزارش گیری را در بستر مناسب فراهم کند، مورد نیاز است.

حسابداری مالی چیست و چرا باید از آن استفاده شود؟

یک سیستم حسابداری مالی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
قطعا انتخاب یک سیستم حسابداری مالی کار سختی خواهد بود، زیرا گزینه‌های متعددی پیش رویتان قرار خواهد گرفت، اما در این قسمت به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک نرم افزار حسابداری مالی باید داشته باشد خواهیم پرداخت. البته در انتها یکی از بهترین سیستم‌های حسابداری مالی را معرفی می‌کنیم که می‌تواند بهترین انتخاب برای سازمان‌ها و شرکت‌ها باشد.
• امکان صدور سند با هدف تنظیم دفاتر قانونی
• قابلیت دریافت فایل‌های TXT و Excel در سند حسابداری
• امکان دریافت ضمائم سند‌های حسابداری به شکل فایل‌های الکترونیکی
• قابلیت دریافت خودکار اتوماتیک اسناد از سیستم‌های دیگر
• امکان تعریف دسته سند‌ها و همچین گروه بندی استاد
• قابلیت صدور سند تعدیل ماهیت
• امکان تعریف گوره‌های تفصیلی شناور به شکل نامحدود توسط کاربر
• امکان تعریف تفصیلی شناور به صورت کد یکتا در کل سیستم یکپارچه

بهترین سیستم حسابداری مالی کدام است؟
قطعا برای خرید یک سیستم حسابداری مالی باید به بودجه‌ای که می‌توانید در نظر بگیرید و همچنین امکانات مد نظر فکر کنید. با این حال در این قسمت به بررسی و معرفی یکی از بهترین سیستم‌های حسابداری مالی می‌پردازیم که در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت سپیدار سیستم مراجعه کنید یا به بررسی بیشتر سیستم‌های حسابداری مالی دیگر بپردازید.
نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران سیستم
یکی از بهترین نرم افزار‌های حسابداری، نرم افزار سپیدار همکاران سیستم است که برای مشاهده قیمت این نرم افزار و انواع سیستم‌ها می‌توانید به سایت سپیدار سیستم مراجعه کنید، اما به صورت کلی در لیست زیر سیستم‌های موجود را مشاهده می‌کنید:
• سیستم تامین کنندگان و انبار بازرگانی
• سیستم فروش خدماتی
• سیستم حسابداری پیمانکاری
• سیستم حقوق و دستمزد
• سیستم دارایی ثابت
• سیستم دریافت پرداخت

حسابداری مالی چیست و چرا باید از آن استفاده شود؟
همچنین از امکانات جانبی نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران سپیدار سیستم می‌توان به مواردی مانند ثبت اطلاعات جداگانه چندین شرکت مجزا (چند شرکتی)، قفل مدیریتی صرفاً جهت مشاهده اطلاعات و گرفتن گزارش، تعریف تعداد کاربر‌های همزمان با امکان ایجاد سطح دسترسی اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت همکاران سیستم خبرداد:

تراکنشی به نام سپیدار "سیستم"

ارسال نظر