بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
در کنار طرح افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها رقم خورد؛

رشد حق بیمه صادره "آسیا"

حق بیمه صادره شرکت در سال گذشته به بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۳۶ درصدی را نشان می‌د هد.
کد خبر : ۲۲۰۹۴۸

رشد حق بیمه صادره شرکت در کنار طرح افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت بیمه آسیا بر اساس صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی نشده منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ سود خالص یک هزار و ۶۰۹ میلیارد ریالی و معادل ۷۰۰ ریال به ازای هر سهم را محقق کرده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش سودآوری شرکت به دو دلیل عمده روی داده؛ رشد حق بیمه صادره شرکت در سال ۹۸ و افزایش ۷۸ درصدی سود ناخالص فعالیت بیمه‌ای این شرکت و رسیدن آن به ۲.۰۹۶ میلیارد ریال را می‌توان دلیل اصلی رشد سودآوری شرکت در سال گذشته عنوان کرد.

لازم به ذکر است، حق بیمه صادره شرکت در سال گذشته به بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۳۶ درصدی را نشان می‌د هد. همچنین درآمد سرمایه گذاری این شرکت از محل ذخایر فنی با توجه به روند مثبت بازار سرمایه به بیش از ۳.۴۵۷ میلیارد ریال رسید که نسبت به سال ۹۷ افزایش ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. هزینه‌های عمومی اداری شرکت نیز با ۴۰ درصد افزایش به ۴.۳۴۴ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین بر اساس آخرین گزارش ماهیانه شرکت که مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری بوده، حق بیمه صادره در دو ماه نخست امسال به بیش از ۵.۵۳۰ میلیارد ریال رسیده که بخش عمده‌ای از سبد فعالیت‌های بیمه‌ای شامل ۴۱ درصد بیمه شخص ثالث، ۱۵ درصد بیمه درمان، ۱۲ درصد بیمه بدنه خودرو، ۵ درصد بیمه حوادث سرنشین و سایر رشته‌های بیمه‌ای است. به این ترتیب مشاهده می‌شود که بیمه‌های مرتبط با خودرو بیشترین سهم را در سبد بیمه‌ای شرکت بیمه آسیا ایفا می‌کند.

بر اساس گزارش پیشنهادی هیات مدیره این شرکت، افزایش سرمایه آن از مبلغ ۲.۳۰۰ به ۲۵.۴۱۵ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت پیشنهاد شده است.

این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی ساختمان‌های شرکت صورت می‌گیرد. هدف از اجرای این افزایش سرمایه افزایش ظرفیت قبولی ریسک، اصلاح ساختار مالی شرکت، رعایت الزامات بیمه مرکزی و ... عنوان شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر