بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پالایشی ها، لیدر چند هفته آینده بازار

هیجان" آفت بازار سرمایه است و ترس و هیجان بر تصمیم گیری عقلایی سرمایه گذاران تاثیر منفی خواهد داشت.
کد خبر : ۲۲۰۹۹۲

پالایشی ها، لیدر چند هفته آینده بازار

به گزارش بورس نیوز، اگرچه بازار دیروز کمی منفی بود و این منفی ها خیلی ها را ترساند؛ ولی امروز شاهد برگشت روند مثبت بازار و پرش ۲۸۹۴۲ واحدی شاخص کل(تا این لحظه از معاملات)، بودیم. شاخص فقط چند قدم تا لمس کانال ۱ میلیون و ۱۵۰هزار واحدی فاصله دارد و منتقدان کماکان به رشد بازار سرمایه خرده می گیرند.

حمید علیخانی مدیر عامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: "هیجان" آفت بازار سرمایه است و ترس و هیجان بر تصمیم گیری عقلایی سرمایه گذاران تاثیر منفی خواهد داشت. منفی های روز گذشته تا حدی ناشی از نگرانی بابت زمزمه های اخذ مالیات از بازار سرمایه بود و البته به لحاظ تکنیکالی هم شاید باید اصلاح اندکی صورت می گرفت. به هر حال بازار مجددا به روند صعودی بازگشت و از منظر تحلیل تکنیکال، شاخص کل به زودی کانال ۱ میلیون و ۲۰۰هزار واحدی و ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را فتح کرده و بعد از آن، خود را برای اهداف بالاتر آماده خواهد کرد. منفی های احتمالی اصلا نگران کننده نیست و اتفاقا این منفی ها فرصتی برای خرید حرفه ای ها خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه ضمن انتقاد از نظرات عده ای که رشد بازار سرمایه را حباب میخوانند، گفت: آیا دلواپسان رشد بازار سرمایه، نگران رشد نرخ ارز و مسکن و خودرو و... هم هستند یا فقط رشد بازار سرمایه موجبات نگرانی شان را فراهم کرده است؟ به هر حال، سرمایه گذاران بد نیست نقبی به گذشته بزنند و ببینند نظرات این دوستان چقدر واقعی بوده است. عده ای از دوستان شاخص ۸۰ هزار واحدی را هم حباب می دانستند و مدت های مدیدی است که هشدار ترکیدن حباب بازار سرمایه را می دهند؛ بی آنکه نگاهی هم به سایر بازارها داشته باشند. اگر شخصی آدرس غلط داد، دلیلی ندارد که باز هم پیگیر نظراتش باشیم.

علیخانی در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری اظهار کرد: باید پذیرفت که شرایط بازار سرمایه تغییر کرده است. شاخص بالای ۱میلیون واحدی و گسترش فضای مجازی و ورود این حجم سرمایه گذار جدید، نیازمند تحلیل های کوتاه مدت روزانه و هفتگی و ماهانه است. استراتژی سرمایه گذاران هم کوتاه مدت تر شده که البته منطقی است. با نگاه کوتاه مدت، پالایشی ها مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری یک ماهه خواهند بود. این گروه جزو جامانده های بازار تلقی می شوند و هنوز پتانسیل رشد دارند. بعد از آن هم احتمالا خودرویی ها حرکت خود را آغاز خواهند کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس

نظرسنجی بورس‌نیوز با کارشناسان بازار‌سرمایه: 

حرکت بعدی شاخص در هفته پیش‌رو چیست

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
دیگه بد نیستند پالایشی ها حالا دیگه لیدر شدند..... بورس نیوز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
به نظر می رسه که این تحلیل گر محترم کلا پرتفویش پالایشگاهیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
پالایشیها که 200% سود دادن از بعد از عید! جریان چیه دقیقا... خودروییها که نزدیک به 1000% رشد کردن... آدرس اشتباه به ما ندید لطفا فردا ورشکست بشیم.
رامین
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
بعد از عید همه صنایع رشد کردند. ولی در کل اگه نگاه کنید در بلند مدت پالایشی ها عقب مونده هستن
مهران
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
بورس به شدت در عطش خبر تجدید ارزیابی داراییهای صنعت پالایشیست!
اگر خبر تجدید ارزیابی این صنعت عملی بشه و روی کدال بیاد (که دور هم نیست اون زمان!) دیگه دید کوتاه مدت برای سهامداری پالایشی معنایی نداره فقط باید با این گروه رفت برای شرکت در مجمع!
بازاری که بازگشایی 100%ی خودرو وخساپای زیانده رو بعد از تجدید ارزیابی دیده قطعا به صنعت پرسود پالایشی برای شرکت در تجدید ارزیابی رحم نمیکنه!
امیدوارم بورس نیوز از مسئولین دولتی پیگیر تایید این خبر باشه وصرفا به نظر کارشناسان متکی نشه!
سپاس
majid
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
با افزایش شاخص جهانی دلار پالایشی ها رشد خوبی خواهند داشت مخصوصا اینکه از جامانده های بازار هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
سقوط شدید نفت پالایشیها رو به ته چاه میبره. شنبه صف فروش سنگین رو شاهد خواهیم بود.