بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
فروش سرمایه‌گذاری‌ها کام سهامدار را شیرین نکرد؛

"ومهان" و تحقق سودی ناامید کننده

بیش از ۵.۴۶۲ میلیارد ریال درآمد‌های ناشی از فروش سرمایه گذاری‌ها از مجموع ۱۰.۶۸۰ میلیارد ریال کل درآمد‌های شرکت سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۲۲۱۲۱۳

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شاید بتوان عدم رشد مناسب قیمت سهام شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان در ماه‌های اخیر را مرتبط با گزارش ضعیف منتشر شده این شرکت در روز گذشته داد.

تحقق سودی ۱۰۵۰ ریالی به ازای هر سهم که البته سهم عمده‌ای از آن مربوط به سود حاصل از فروش سرمایه گذاری بوده، بی‌شک نمی‌تواند انتظارات سهامدارانش را برآورده سازد.

همانگونه که عنوان شد بیش از ۵.۴۶۲ میلیارد ریال درآمد‌های ناشی از فروش سرمایه گذاری‌ها از مجموع ۱۰.۶۸۰ میلیارد ریال کل درآمد‌های شرکت سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده که در جدول ذیل می‌توان مهمترین سهام فروخته شده توسط این شرکت را دید.

دیگر بخش اصلی تشکیل دهنده سود سرمایه گذاری شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ را نیز می‌توان به سود تقسیمی شرکت‌های سنگ آهن گل گهر، تامین سرمایه سپهر صادرات، کارگزاری خبرگان سهام و سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت معرفی کرد؛ بنابراین نمی‌توان افزایش تنها درصدی سود خالص این شرکت تاره وارد به بورس را به عنوان عملکردی مناسب قلمداد کرد و چه بسا این موضوع منجر به افزایش عرضه‌ها در روز‌های آتی نیز شود.

بنابراین نمی‌توان افزایش تنها درصدی سود خالص این شرکت تاره وارد به بورس را به عنوان عملکردی مناسب قلمداد کرد و چه بسا این موضوع منجر به افزایش عرضه‌ها در روز‌های آتی نیز شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
واقعا معلومه چیزی نمیدونی / پس ناو سهم چی
یه گزارش در مورد پالابشی ها گزاشتین از اون موقع همش صف هستن /ممنون بابت ومهان