بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم امروز عصر نیم‌نگاهی دارد به اینکه اهالی ملاصدرا خودشان را وسط گود سود مجامع را نمی‌اندازد و فقط می‌گوید مشت اول، هزار...
کد خبر : ۲۲۱۳۱۷

مبارزه در گوشه رینگ سجام/ ملاصدرا فقط تشویق می‌کند

 

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که امروز مدیرعاملی هنگام تعیین سود پرداختی در نسخه‌های این شرکت نوشته که دنبال سود از طریق سجام نباشید، سود پایین است و بهتر بوده که در شرکت بماند.
اینکه سیستم اقتصادی ایران به‌گونه‌ای نیست که مدیرعامل ملزم شود به‌کنار، ولی سیاست این مدیر چندان هم به‌لحاظ ساختاری به‌ضرر شرکت نیست اما؛ باید دید که نتیجه این نوع صراحت کلام به کجا می‌رسد.
از طرف دیگر نیز ملاصدرایی‌ها می‌گویند پرداخت سود را از شرکت‌ها طلب کنید و از سوی دیگر، مدیران ملاصدرا نگفته‌اند که هزینه سجام برای محض روی گل که بود که فقط یک احراز نوشتاری را از سهامدار ثبت می‌کند؛ آقایان مدیر، تنی به آب بزنید و با سهامداران شنا کنید.

 

دانش اگر در ثریا باشد، بورسی‌ها لگد مالش می‌کنند
گفته بودند از شنبه (همان شنبه معروف)، فاصله قیمت سفارش‌ها نباید بیش از ۱۰ریال باشد؛ ولی امروز در بعضی نماد‌ها فاصله قیمت سفارش‌ها، چند ده ریال بود! وقتی پیگیر شدیم گفتند خیر، فاصله مضربی از ۱۰ ریال باشد، کافی است؛ حالا ۱۰ ریال با مثلا ۱۰۰۰۰ ریال چه فرقی دارد؟ فقط خواستیم یادآوری کنیم اینکه آقایون جلسه تشکیل می‌دهند‌و بعد از مدت‌ها به اصطلاح پیگیری و بررسی تصمیم می‌گیرند فاصله قیمت ثبت سفارش‌ها مضربی از ۱۰ ریال باشد، خود هنر بزرگی است و هر شخص عادی نمی‌تواند به این درجه از دانش برسد که چنین حکمی صادر کند؛ خدا کند بیشتر موز میل کنند که این حجم فسفرسوزانی باعث فشار نشود!

مدیریت با اشانتیون مدرک دکتری
یکی از شرکت‌های زیرمجموعه یکی از صندوق‌های معتبر بازنشستگی در اقدامی جالب توجه ناگهان مدرک تحصیلی اعضای هیات مدیره را از لیسانس به دکترا ارتقا داده! بدبین نباشید و فکر کنید شاید این دوستان ادامه تحصیل داده اند؛ ضمن اینکه مدرک تحصیلی دلیل بر صلاحیت یا عدم صلاحیت مدیران نیست.

وقتی شرکتی برای مدیر، کویت می‌شود
عضو هیئت مدیره غیر موظف یک شرکت بیمه که نهایت ۲ میلیون حق جلسه در یک ماه میگیرد، یک ماشین ال ۹۰ بهمراه راننده تمام وقت با حقوق ۴ میلیون تومانی برای راننده هم گرفته تا بهتر به وظایف خود عمل کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر