بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
رشد ۶ درصدی سودآوری نسبت به سال قبل؛

"کپرور" و هیاهوی بسیار برای هیچ

در حالی که سود خالص این شرکت نسبت به سال گذشته تنها ۶ درصد رشد را تجربه کرده، شاهد بازدهی بیش از ۲۵۰ درصدی سهام این شرکت در سال گذشته هستیم.
کد خبر : ۲۲۱۳۴۲

رشد ۶ درصدی سودآوری نسبت به سال قبل / بیش از ۲۵۰ درصد رشد ارزش بازار در سال گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بازار سرمایه در یک سال گذشته بازدهی سنگینی را نصیب سرمایه گذاران خود کرده و این موضوع در حالی است که صرفا تزریق نقدینگی به بازار سرمایه منجر به رشد قیمت‌ها شده و علیرغم تمامی تبلیغات صورت گرفته در کانال‌های تلگرامی، فضای مجازی، تبلیغات دولتی و ...، شاهد عدم رشد تولید و بهره وری در اکثر شرکت‌های بازار سرمایه هستیم.

رشد ۶ درصدی سودآوری نسبت به سال قبل / بیش از ۲۵۰ درصد رشد ارزش بازار در سال گذشته

از جمله شرکت‌های مذکور می‌توان به شرکت فرآوری زغال سنگ پرورده طبس اشاره داشت. در حالی که سود خالص این شرکت نسبت به سال گذشته تنها ۶ درصد رشد را تجربه کرده، شاهد بازدهی بیش از ۲۵۰ درصدی سهام این شرکت در سال گذشته هستیم.

این در حالی است که هیچ گونه تحول عمیق و محسوسی در عملیات این شرکت روی نداده و همان گونه که در بالاتر نیز اشاره شد، تنها ورود منابع نقدینگی به بازار سرمایه منجر به رشد حباب گونه سهام بسیاری از شرکت‌ها شده است.

سود خالص محقق شده این شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۸ معادل ۴۶۵ میلیارد ریال و معادل ۸۶۱ ریال به ازای هر سهم بوده است.

محصول اصلی این شرکت کنسانتره زغال سنگ کک‌شو بوده که به میزان ۲۲۷ هزار تن در سال گذشته و با نرخ متوسط ۲.۴۴ میلیون ریالی به فروش رسیده و از لحاظ مقداری شاهد رشد ۷ درصدی فروش این شرکت هستیم. همچنین، شرکت پیش بینی کرد که در سال جاری ۲۴۰ هزار تن کنسانتره کک‌شو به فروش برسد.

ماده اولیه اصلی شرکت زغال سنگ خام بوده که بیش از ۹۰ درصد از هزینه‌های تولید شرکت را به خود اختصاص داده و نوسانات قیمت این فرآورده اثر با اهمیتی بر بهای تمام شده شرکت خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فروش ۹ماهه شرکت به بیش از ۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال رسید؛

افت اندک نرخ زغال سنگ کنسانتره شو "کپرور" در آذرماه

جزییات عملکردی ۶ ماهه نخست سال ۹۸ هلدینگ تابعه شستا منتشر شد؛

رشد ۱۹۹ درصدی سود خالص سرمایه‌گذاری صدر تامین

در دوره ۶ ماهه رقم خورد؛

رشد بیش از ۱۰۰درصدی سود "کپرور"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایران
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
اونوقت این شرکت بنیادی مشکل داره ولی ایران خودرو با اون ضرر سنگین و نمیدونم سایپا ارزش دارند درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برو عامو شرکت رو میخوای خراب کنی این راهش نیست