بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
هیئت علمی و مدیر گروه مالی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ دلیل برای خوشبینی به تداوم رشد بازار

صنایع بنیادی، صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، فولادی و بانکها هستند و این صنایع باید لیدر بازار سرمایه باشند؛ اما با نگاه غیر تحلیلی، شاید منطقی همین صنایعی که میخواهند فاصله بین قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه با قیمت قبلی را جبران بکنند، رشد بیشتری نشان دهند.
کد خبر : ۲۲۱۴۳۵

۲ دلیل برای خوشبینی به تداوم رشد بازار

سید جلال صادقی شریف عضو هیئت علمی و مدیر گروه مالی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با بورس نیوز در خصوص روند کلی بازار در ماه های آینده بیان کرد: با توجه به اعتماد مردم به بازار سرمایه و سرمایه گذاری در بورس بعنوان محل سرمایه گذاری امن و شفاف و بروز، روند بازار سرمایه را در ماه های آینده، مثبت پیش بینی میکنم. علاوه بر این، توجه دولت به بازار سرمایه هم می تواند دلیل دیگری برای خوشبینی به رشد بازار سرمایه باشد.

وی افزود: هدایت نقدینگی جامعه باید به سمتی صورت بگیرد که تورم زا نباشد و ضمنا به تامین مالی کسب و کارها هم کمک کند. به دلیل مشکلات تحریمی که با آن رو به رو هستیم، بازار سرمایه محلی برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی است و دولت هم به آن اهمیت می دهد. همچنین بروکراسی‌ سرمایه گذاری در بازار سرمایه، کمتر از سایر بازارها است. به عنوان مثال برای سرمایه گذاری در بازار ملک یا سایر بازارها، باید چند ماهی زمان صرف انجام فرآیند خرید و فروش کرد؛ در حالی که سرمایه گذاری در بازار سرمایه چنین شرایطی ندارد و این آسان تر بودن فرآیند معاملات، خود به جذابیت بیشتر بازار سرمایه دامن می زند.

صادقی شریف در معرفی صنایع برتر برای سرمایه گذاری گفت: افزایش نرخ ارز و رشد بازارهای موازی، موجب رشد درآمدهای ارزی شرکت های صادرات محور شده و ضمنا منجر به افزایش ارزش جاگزینی شرکت ها نیز می شود. اتفاق دیگری که بازار انتظار آن را می کشد، حذف ۴ صفر از واحد پول ملی است، بنابراین در آینده ی نزدیک سهم با قیمت کمتر از هزار تومان وجود نخواهد داشت. لذا شرکت هایی که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیایی دارایی ها می دهند، به دلیل قیمت پایین سهم بعد از بازگشایی، جذاب خواهند بود. به سهم های بنیادی هم نگاه مثبتی دارم؛ سال های زیادی است که سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، و صنایع فولادی بازدهی خوبی برای سرمایه گذاران به همراه داشته است و ضمنا نیاز ارزی کشور را هم از طریق صادرات تامین کرده اند. این صنایع جای رشد زیادی دارند و تازه واردها باید به دنبال سرمایه گذاری در صنایع بنیادی باشند.

وی افزود: با نگاه منطقی، صنایع بنیادی، صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، فولادی و بانکها هستند و این صنایع باید لیدر بازار سرمایه باشند؛ اما با نگاه غیر تحلیلی، شاید منطقی همین صنایعی که میخواهند فاصله بین قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه با قیمت قبلی را جبران بکنند، رشد بیشتری نشان دهند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس حوزه پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ورود تُرک‌ها به مدار خریداران پتروشیمی

کارشناس حوزه پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ورود تُرک‌ها به مدار خریداران پتروشیمی

ارسال نظر