بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
گز‌هایی که از سکه افتاده‌اند؛

لزوم بازنگری جدی فرابورس در پذیرش شرکت‌ها

شرکت گز سکه در جدیدترین صورت‌های مالی منتشر شده خود خبر از تحقق زیانی ۶۸۹ ریالی به ازای هر سهم داد.
کد خبر : ۲۲۱۴۸۴

لزوم بازنگری جدی فرابورس در پذیرش شرکت‌ها

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالیکه این روز‌ها ورود اشخاص حقیقی در خرید سهام شرکت‌های کوچک بیش از هر عامل دیگری بر افزایش عجیب ارزش این شرکت‌ها تاثیرگذار بوده، ضرورت بازبینی مکانیزم شرکت فرابورس در اعطای مجوز پذیرش به این شرکت‌ها بیش از پیش هویدا می‌شود.

شرکت گز سکه که درانتهای سال ۱۳۹۵ به لیست شرکت‌های کوچک و متوسط بازار فرابورس کشور اضافه شد در جدیدترین صورت‌های مالی منتشر شده خود خبر از تحقق زیانی ۶۸۹ ریالی به ازای هر سهم داد.

لزوم بازنگری جدی فرابورس در پذیرش شرکت‌ها

شاید اگر افزایش نرخ‌های چشمگیر گز داخلی این شرکت در سال گذشته نبود، شاهد شناسایی زیانی به مراتب سنگین‌تر از گزارش منتشره بودیم. افت چشمگیر در حدود ۳۷.۷۲۰ کیلو گرمی مقادیر فروش گز داخلی در حالی از مهمترین نکات صورت‌های مالی این شرکت بوده که صادرات بیش از ۶.۷۴۴ کیلوگرمی گز در مدت مشابه سال گذشته هم در سال جاری تنها ۴۱۴ کیلوگرم بوده است.

لزوم بازنگری جدی فرابورس در پذیرش شرکت‌ها

در مجموع حاصل تحقق درآمد ۵۷ میلیارد ریالی شرکت گز سکه در سال مالی ۱۳۹۸ شناسایی زیانی ۳۴ میلیارد ریالی به عنوان زیان خالص بوده که البته هزینه‌های مالی ۲۳ میلیارد ریالی وو شیوع کرونا در ماه‌های انتهایی سال نیز نقش موثری در این شناسایی زیان داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر