بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
کد خبر : ۲۲۱۵۴۹

 

سه کشور اروپایی امروز سه‌شنبه بیانیه‌ای با موضوع ادعایی «راستی‌آزمایی و نظارتِ ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» منتشر کردند و ضمن متهم کردن ایران به «نقض» برجام مدعی شده‌اند که از این توافق حمایت می‌کنند: «به عنوان طرف‌های برجام تداوم حمایتمان از این توافق و تعهدمان برای همکاری در جهت حفظ و اجرای کامل آن را یادآور می‌شویم. ما به شدت از نقض تعهدات هسته‌ای توسط ایران که تبعات جدی و برگشت‌ناپذیر اشاعه‌ای داشته نگران هستیم.»

در این بیانیه آمده است: «تروئیکای اروپا با توجه به انجام اقدامات مغایر با برجام توسط ایران روز ۱۴ ژانویه "مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام" را فعال کرد. ما این کار را از سر حسن نیت و به امید یافتن راهی برای یافتن راهی دیپلماتیک جهت حرکت رو به جلو، در حین حفظ توافق انجام دادیم.»

کشورهای اروپایی خاطرنشان کرده‌اند: «ما به صراحت گفته‌ایم که هدف کلی ما یافتن راه حلی دیپلماتیک برای بازگرداندن ایران به پایبندی [به توافق] است و این تصمیم به معنای قدم گذاشتن در مسیر خودکارِ منتهی به شورای امنیت سازمان ملل نبود. ما ایران را به تعامل سازنده در این خصوص طی رایزنی‌های جدی با ما و طرف‌های باقی‌مانده در بجام ترغیب می‌کنیم.»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر