بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
استراتژی جدید مدیران "خکاوه " در کاهش زیان شرکت جواب داد؛

فعالیت و تولید کمتر برابر با زیان کمتر

اگر شناسایی درآمد در حدود ۱.۸۸۱ میلیارد ریالی ناشی از یارانه پیمایش جایگزینی خودرو‌های فرسوده نبود شاید شاهد تحقق زیانی بسیار بیشتر از زیان کنونی بودیم.
کد خبر : ۲۲۱۷۰۶

فعالیت و تولید کمتر برابر است با زیان کمتر !!!

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، افزایش‌های چند صددرصدی قیمت سهام شرکت‌های بی ارزشی همچون سایپا دیزل با یدک کشیدن بیش از ۲.۰۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته در شرایطی در ماه‌های اخیر رخداده که صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت حاکی از اتخاذ استراتژی‌های جدید مدیران در راستای کاهش زیان بوده و اتخاذ استراتژی آسان و در عین حال مفیدی که شاید تا سالیان سال شرکت‌های این گروه بتوانند از آن الگو برداری کنند: کمتر فعالیت کن و کمتر تولید کن تا زیان کمتری محقق کنی.

فعالیت و تولید کمتر برابر است با زیان کمتر !!!

در حالی که در عین تعجب برخی از کانال‌های تلگرامی و سایت‌های به اصطلاح تحلیلی در روز گذشته با خوشحالی از کاهش زیان شرکت سایپا دیزل سخن گفتند، بخش عمده‌ای از کاهش در حدود ۶.۶۱۶ میلیارد ریالی جمع مقادیر فروش این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، مربوط به کاهش چشمگیر تعداد فروش محصولات شرکت بوده و حتی افزایش نرخ‌های چشمگیر هم نتوانسته مانع از شناسایی زیان سنگین شود.

فعالیت و تولید کمتر برابر است با زیان کمتر !!!

شناسایی بیش از ۳.۵۴۵ میلیارد ریالی هزینه‌های مالی، شناسایی بیش از ۸۱۲ میلیارد ریال سایر هزینه‌های عملیاتی که احتمالا مربوط به هزینه‌های جذب نشده تولید بوده و افزایش زیان انباشته شرکت به بیش از ۲.۰۰۰ میلیارد ریال در انتهای سال ۱۳۹۸ از جمله موارد تاسف برانگیز صورت‌های مالی این شرکت است.

البته اگر شناسایی درآمد در حدود ۱.۸۸۱ میلیارد ریالی ناشی از یارانه پیمایش جایگزینی خودرو‌های فرسوده نبود شاید شاهد تحقق زیانی بسیار بیشتر از زیان کنونی بودیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا خرید سهام شرکت‌های خودرو سازی در چنین شرایطی توجیه دارد؟

"خکاوه" و ثبت عملکردی نگران‌کننده در شهریور

کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

 دخالت شورای رقابت، زنگاری بر چهره "بورس"

ارسال نظر