بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت:

کارت اعتباری سهام عدالت به میزان ۵۰ درصد ارزش سهم

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: اگر بانک‌ها بخواهند ۵۰ درصد از ارزش سهام عدالت را به حساب سهامداران واریز کنند مبلغی بالغ بر ۵ میلیون تومان میشود.
کد خبر : ۲۲۱۸۰۲

کارت اعتباری به میزان ۵۰ درصد از ارزش سهام عدالت

به گزارش بورس نیوز، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، در خصوص اعطای کارت‌های اعتباری سهام عدالت اظهار کرد: از آنجایی که سهام عدالت به عنوان یک سهم ارزنده در قالب یک سبد دارایی به ۶دهک پایین جامعه تعلق میگیرد، دولت باید برای جلوگیری از فروش سهام عدالت مشوق‌هایی را در نظر بگیرد؛ که در این راستا می توان به تبیین بالای ارزش سهام یا نمایش سود بالای سهام عدالت اشاره کرد.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت ادامه داد: در حال حاضر دولت با در نظر گرفتن فضای اقتصادی و با توجه به شیوع ویروس کرونا که تاثیر زیادی بر کسب و کار‌ها داشته، تصمیم گرفته است که ارزش سهام افراد را در قالب یک کارت اعتباری برای خرید کالا و استفاده از خدمات در اختیار سهامداران قرار دهد. اما بهتر بود تا این اقدام در قالب یک وام در نظر گرفته شود به علت آنکه ممکن است فرد نیاز به تهیه کالا یا بهره مند شدن از ملزومات خدمات نداشته باشد، اما آن مبلغ را برای پرداخت اقساط خود احتیاج داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان مبلغ قرار است به کارت‌های سهام عدالت توسط بانک‌ها واریز شود، بیان کرد: هر کدام از شعب بانک‌ها براساس سیاست‌هایی که دارند قرار شد تا مبالغی را به کارت سهام داران واریز کنند به طوری که بعضی از بانک‌ها تا صددرصد هم قول واریزی ارزش سهام را داده اند.

حیدری تاکید کرد: هم اکنون اگر بانک‌ها بخواهند ۵۰ درصد از ارزش سهام عدالت را به حساب سهامداران واریز کنند مبلغی بالغ بر ۵ میلیون تومان میشود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در خصوص استفاده از کارت‌های اعتباری سهام عدالت بیان کرد: بهتر است افرادی که واقعا مبلغ درون کارت به طور قطع مورد نیازشان است از آن استفاده کنند به علت آنکه این سهام داران موظف هستند میزان مبلغی را که از این کارت که برداشت کرده اند اقساطش را یکساله به بانک‌ها بازگردانند. در غیر این صورت آن کارت که مانند وثیقه عمل میکرد توسط بانک ضبط میشود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر شرکت‌ها افراد را به سمت روش مستقیم در سهام سوق میدهند اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از اشخاص به علت آنکه سطح آگاهیشان پایین است و بعضی دیگر از روی عمد افراد را به سمت روش‌های مستقیم هدایت میکنند که یکی از دلایلی میتوان در این بحث به آن اشاره کرد از بین بردن آثار سهام عدالت است.

حیدری گفت: طبق دستور و ابلاغی‌های که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده سازمان بورس موظف است که افراد را به روش غیرمستقیم ترغیب کند، اما متاسفانه در عمل بدین گونه مشاهده نمیشود. امیدواریم که در چند روز باقی مانده در خصوص انتخاب روش آزاد سازی تغییراتی اعمال شود. یعنی همان گونه که برای افراد امکان تغییر از روش غیرمستقیم به مستقیم وجود دارد باید عکس این مسئله هم وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت:

حدود ۶۰۰ هزار نفر سهام عدالت را فروختند

ارسال نظر