بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۲
در پی برگزاری مجمع عادی سالیانه

برنامه های آتی لوله و تجهیزات سدید تشریح شد

وی در تشریح وضعیت آتی شرکت خاطر نشان کرد برای سال 1388 قصد داریم با استفاده از تمام ظرفیت کارخانه تولید را به جهت افزایش بهره وری بیشتر کنیم و با استفاده از همین شیوه توانستیم در سه ماهه اول سال 1388 حدود 7 میلیارد ریال سود کسب کنیم که امیدواریم بتوانیم این روند را ادمه دهیم
کد خبر : ۲۲۱۸۲

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت لوله و تجهیزات سدید در محل برق آلستوم راس ساعت 15:00 مورخ 88.4.20 با حضور بیش از 88.31 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای پارسا به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان کرامتی و علیزاده و با دبیری آقای ایمانی (مسئول امور حقوقی) کامل شد.

همچنین آقای داریوش روحانی به عنوان مدیر عامل شرکت و آقای غلامحسین سمیعی به عنوان نماینده موسسه حسابرسی هدف نیز در این جلسه حضور داشتند. مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.


1- تصویب صورتهای مالی شرکت

2- انتخاب موسسه حسابرسی هدف به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

3- انتخاب اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه  های کثیر الانتشار


حاشیه مجمع

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز پس از خاتمه جلسه مجمع فرصت مناسبی پیش آمد تا سوالهای زیادی را با مدیر عامل شرکت مطرح کنیم و پاسخ آنها را دریافت نماییم .

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص علل زیان دهی شرکت در سال 1387 گفت دقت داشته باشید که شرکت در سال 1387 سود عملیاتی به میزان 206 میلیارد ریال داشته است که حتی حدود 3% از سال مالی گذشته بیشتر است اما به دلیل عدم انجام تعهدات کارفرمایان در پرداخت به موقع مطالبات شرکت مجبور به دریافت وام شدیم و هزینه های مالی شرکت متورم گردید بدین ترتیب با رشد 210% هزینه های مالی دچار زیان دهی شدیم .

وی در ادمه سخنان خود اظهار داشت اما با تمام این موارد شرکت دارای قرارداد فروش محصول است و مشکل بازار ندارد بلکه باید مطالبات خود را به موقع وصول نماید .

مدیر عامل لوله و تجهیزات سدید در پاسخ به سوالی در خصوص راهکار برون رفت از شرایط فعلی چیست ؟ با صراحت بیان کرد یک روش کاهش هزینه ها و بهای تمام شده با صرفه جویی های لازم است که در سال 1387 توانستیم در هزینه های اداری و فروش 21% کاهش داشته باشیم و راهکار دیگر تعامل با کارفرمایان برای دریافت مطالبات است البته راه سومی نیز وجود دارد که تولید کارمزدی برای کارفر ما است بطوریکه آنها مواد اولیه را خریداری و در اختیار ما قرار دهند و فقط دستمزد تولید به ما بدهند که شرکت بیش از این دچار بحران نقدینگی نشود .

روحانی در پاسخ به چگونگی نحوه پرداخت سود سهامداران ناشی از عملکرد سال مالی 1386 گفت از آنجا که برای سهامداران ارزش ویزه ای قائل هستیم و آنها را سرمایه های اصلی شرکت می دانیم با وجود تمام مشکلات و به کمک خداوند سود کلیه سهامداران را به موقع پرداخت کردیم .

وی در تشریح وضعیت آتی شرکت خاطر نشان کرد برای سال 1388 قصد داریم با استفاده از تمام ظرفیت کارخانه تولید را به جهت افزایش بهره وری بیشتر کنیم و با استفاده از همین شیوه توانستیم در سه ماهه اول سال 1388 حدود 7 میلیارد ریال سود کسب کنیم که امیدواریم بتوانیم این روند را ادمه دهیم .

وی در خاتمه با تاکید بر فشار هزینه های مالی بر شرکت در سال 1387 گفت اگر در سال 1387 بیش از 1480 میلیارد ریال اصل و سود تسهیلات را متحمل نمی شدیم هم اکنون آماده جهش خوبی بودیم .


مقدمه

سال 1387 برگی دیگر از کارنامه فعالیت شرکت لوله و تجهیزات سدید را رقم زد. در این سال علی رغم تحقق نسبی شاخص های فعالیت و عملکرد مطابق با برنامه های اعلام شده و افزایش 33 درصدی مقدار تولید ، شرکت با زیان مواجه گردید. 

 این مورد ناشی از عدم انجام تعهدات کارفرمایان اصلی شرکت (قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شرکت مهندسی توسعه گاز) بوده و به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبات، شرکت را با بحران نقدی مواجه نمودند. 

 این موضوع منجر به افزایش سقف تسهیلات ریالی و ارزی و معوق شدن تسهیلات دریافت شده گردید و به علت عدم تسویه به موقع این تسهیلات ، تامین و ورود مواد اولیه نیز که از طریق گشایش اعتبارات اسنادی صورت می گرفت دچار وقفه گردید، در همین راستا آمارهای موجود بیانگر کاهش تولید در سه ماهه چهار سال 1386 و شش ماهه اول سال 1387 بوده و همچنین این موضوع باعث افزایش بی سابقه هزینه های مالی و نتیجتاً زیان دهی شرکت گردیده است.

در ادامه از ابتدای شهریور 1387 شرکت موفق به دریافت بخشی از مطالبات خود شد و حرکت جدیدی در راستای تامین مواد اولیه و تولید با ظرفیت کامل را آغاز نمود. هر چند شرکت در این دوره دچار زیان گردید لیکن عملکرد شش ماه دوم سال 1387 و روند ابتدای سال 1388 طلیعه حرکت در یک مسیر درست را نمایان ساخته و امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال و تلاش مجموعه مدیران و کارکنان شرکت ، زیان های وارده جبران گردد.

بی شک ادامه راه بسی دشوارتر از گذشته خواهد بود و حفظ سهم بازار و گسترش آن در شرایط رقابتی حاکم بر بازار ، تلاش مضاعف و حرکت متفکرانه و برنامه ریزی های دقیق را می طلبد.

استحکام نسبی پایگاه شرکت در زمینه تولید لوله های نفت و گاز و پذیرش شرکت به عنوان یکی از مهم ترین تولید کنندگان داخلی این لوله ها ، چشم انداز بهبود عملکرد سال های آتی را نمایان می سازد.

ضمناً توجه به رویکرد های سیاسی اقتصادی حاکم بر بازار جهانی و تاثیرات آن بر آینده صنایع داخلی نیز بایستی از دغدغه های فکری مدیریت مجموعه باشد . مواردی چون :

1- تشدید رقابتی شدن بازار و ورود رقبای احتمالی خارجی و داخلی.

2- شناسایی و استفاده از منابع تامین مالی کم بهره به منظور حل مشکلات نقدینگی و تامین سرمایه در گردش.

3- اصلاح ساختار سرمایه.

4- حفظ و گسترش سهم بازار.

5- نوسازی مجموعه.

بایستی به عنوان مولفه های مهمی در تدوین اهداف و استراتژی های سازمان در نظر گرفته شوند.


ترکیب اعضا هیات مدیره


اعضاء هیات مدیره

سمت

شرکت گروه صنعتی سدید (سهامی عام) به نمایندگی پرویز پارسا

رییس هیات مدیره

شرکت سدید ریخته گر (سهامی خاص) به نمایندگی محمد جعفر محدث اردبیلی

نایب رییس هیات مدیره

شرکت صبا نیرو (سهامی خاص) به نمایندگی محمد مهدی طوفانی نژاد

عضو هیات مدیره

شرک سداد ماشین (سهامی خاص) به نمایندگی محمدمهدی مناقب

عضو هیات مدیره

شرکت سدید تدبیر (سهامی خاص) به نمایندگی عبدالوهاب علیزاده خرازی

عضو هیات مدیره

داریوش روحانی (خارج از هیات مدیره)

مدیر عامل



مشخصات کلی شرکت


ردیف

مشخصات کلی شرکت لوله و تجهیزات سدید (سهامی عام)

1

آخرین سرمایه و تاریخ افزایش

بر طبق مجوز اخذ شده از سازمان بورس و اوراق بهادار مورخه 1386.6.21 و مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخه 1386.7.8 مقرر شد. سرمایه شرکت از مبلغ 32.6 میلیارد ریال به مبلغ 97.8 میلیارد ریال از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران افزایش یابد. مراحل ثبت افزایش سرمایه مزبور در سال 1388 در حال انجام بوده و مراتب آن در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

2

خلاصه  موضوع فعالیت شرکت طبق اساسنامه

عبارت است از طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات فولادی صنایع نفت ، گاز ، آب، پتروشیمی و صنایع تکمیلی خدمات مهندسی تولید انواع لوله های فولادی و پوشش های صنعتی و تست های لازم صادارات و واردات کالا و خدمات خرید و فروش سهام تاسیس شرکت و هرگونه فعالیت اقتصادی صنعتی و بازرگانی مجاز.

3

انوع تولیدات محصول یا خدمات

تولید انواع لوله های قطور (اسپیرال) تولید انواع لوله و پروفیلهای صنعتی و ساختمانی انواع پوشش لوله ها .




برنامه های مهم و عمده جهت تحقق برنامه سال آتی

ردیف

شرح

مانده قرارداد

واحد

مبلغ قرارداد

(میلیون ریال)

1

تولید لوله "48 (شرکت گاز)

112.371

تن

2.079.896

2

تولید لوله اسپیرال (آب)

58.134

تن

140.408

جمع

170.505

تن

2.220.304


اهم برنامه های آتی هیات مدیره

1- بررسی بازنگری در ساختار سرمایه شرکت با اهداف بهبود ساختار مالی و کاهش هزینه های تامین مالی از بانک ها در راستای افزایش منابع سهامداران.

2- تلاش برای تحقق اهداف و برنامه های تدوین شده در برنامه بودجه سال 1388.

3- ارتقاء سیستم های اطلاعات مدیریت به منظور تصمیم گیری صحیح و به موقع در راستای اهداف استراتژیک.

4- ادامه برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم به منظور اصلاح ساختار سازمانی و تشکیلاتی شرکت با هدف افزایش بهره وری و افزاش سطح بازدهی پرسنلی.

5- گسترش مناسباتی بازرگانی داخلی و خارجی به منظور تامین به موقع مواد اولیه و ملزومات و تجهیزات مورد نیاز شرکت.

6- گسترش روابط با تولید کنندگان جهانی فولاد به منظور شناسایی و توسعه و تامین مواد اولیه مورد نیاز.

7- کنترل موجودیهای انبار و فروش اقلام راکد و کم گردش و بهینه سازی مکانیزم فروش و خرید کالا.

8- مکانیزه نمودن سیستم حسابداری صنعتی و استقرار آن در کل شرکت به منظور انجام محاسبات دقیق هزینه یابی.

9- کاهش اموال و دارایی های راکد و بلا استفاده و مازاد و فروش یا تبدیل آنها به وجه نقد به منظور جلوگیری از کمبود نقدینگی.

10- انجام بازاریابی مناسب و گسترش شبکه فروش و پیگیری و همکاری مستمر با مشتریان و تامین نیازهای کمی و کیفی آنان.

11- بالا بردن کیفیت و کمیت محصولات تولیدی در راستای کاهش ضایعات جانبی و افزایش راندمان کمی تولیدات.

12- بهره گیری از مشاورین خارجی برای افزایش اتوماسیون و بهینه سازی خط تولید.

13- بررسی، مطالعه و شناخت بازارهای هدف به منظور صادر نمودن بخشی از محصولات تولیدی.

14- گسترش ارتباط و مذاکرات با لوله سازان خارجی به منظور استفاده از ظرفیت های تولیدی موجود جهت شرکت در مناقصات بین المللی.

15- بررسی و یافتن راهکارهای موثر برای جذب و استفاده از منابع مالی ارزان قیمت خارجی.




اشتراک گذاری :
ارسال نظر