بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
مدیر مالی شرکت معادن منگنز ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سودآوری "کمنگنز" وابسته به ۲ نرخ

درآمد این شرکت تا حد زیادی وابسته به نرخ شمش خوزستان است. نرخ ارز نیز بر درآمد کمنگنز تاثیرگذار خواهد بود؛ چرا که با افزایش نرخ ارز، نرخ شمش فولاد خوزستان هم تحت تاثیر قرار می گیرد.
کد خبر : ۲۲۱۸۷۵

سودآوری

به گزارش بورس نیوز، یکی از سهم های پربازده سال جاری سهم شرکت معادن منگنز ایران بوده است. این شرکت در سال ۹۸ به ازای هر سهم ۳۰۴۰ ریال سود محقق کرد که از این میزان، ۱۱۵۰ ریال آن در مجمع به سهامداران بعنوان سود نقدی تخصیص یافت. درآمد ۹۸ "کمنگنز" حدود ۶۵ درصد بیشتر از درآمد سال ۹۷ بوده است.
عملکرد این شرکت در سال جاری هم مناسب بوده و در ۲ ماهه اول امسال این شرکت با رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، درآمد ۱۸۴ میلیارد ریالی شناسایی کرده است.


سید فراز آرمند مدیر مالی شرکت معادن منگنز ایران در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل رشد درآمد در این شرکت بیان کرد: افزایش درآمد شرکت در سال ۹۸ عمدتا به دلیل افزایش نرخ فروش بوده است.

وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان خریدار محصول دانه ریز شرکت است، ولی ذوب آهن اصفهان تنها مشتری محصولات کمنگنز نیست و سایر محصولات مشتریان دیگری دارد. نرخ فروش محصول به ذوب آهن اصفهان بر اساس درصدی از نرخ شمش فولاد خوزستان تعیین می گردد که برای سال ۹۹، فرمول کمی تغییر کرده و این درصد افزایش داشته و محصولات کمنگنز با ۲۰ درصد شمش فولاد خوزستان به ذوب آهن اصفهان فروخته می شود. با توجه به اینکه نرخ فولاد خوزستان نسبت به سال گذشته، رشد داشته است؛ طبیعی است که درآمد کمنگنز هم بیش از سال قبل باشد.

مدیر مالی کمنگنز تصریح کرد: در مجموع درآمد این شرکت تا حد زیادی وابسته به نرخ شمش خوزستان است. نرخ ارز نیز بر درآمد کمنگنز تاثیرگذار خواهد بود؛ چرا که با افزایش نرخ ارز، نرخ شمش فولاد خوزستان هم تحت تاثیر قرار می گیرد. ضمن اینکه افزایش نرخ ارز، نرخ فروش محصولات به سایر مشتریان را هم متاثر می کند.

وی در خاتمه گفت: در گزارش تفسیری مدیریت جزئیات مربوط به مقدار و نرخ فروش، و همچنین توضیحاتی در مورد معدن شهرستانک و تاسیس کارخانه ای برای کاهش جلوگیری از خام فروشی در شرکت و... مطرح شده که بهتر است سهامداران این گزارش را مطالعه کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر