بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به جدایی طلبی برخی اعضای کانون مشکل دار و پرمدعا و مدیران بی کفایتی که حتی از عهده جوجه ها بر نیامدند...
کد خبر : ۲۲۲۱۳۳

ادعای استقلال و ریشخند بازار به مدعیان سواد/ چوب دو سر طلای عرضه اولیه

به گزارش بورس نیوز، در روزهای گذشته از انفعال یکی از کانون ها نوشتیم تا هشدار داده باشیم به برخی مدیران این کانون شاید از خواب خرگوشی که خود را به آن زده بودند بیدار شوند. اما دوستان تاب انتقاد نداشتند و ما را بی سواد خطاب کردند. حالا خبر رسیده که برخی اعضای کانون مذکور که حق عضویت می دادند تا کانون از حقوق شان دفاع کند، دیگر طاقت رانت بازی های این کانون را نداشته و در تدارک استقلال اند. امروز هم قرار گذاشته اند دورهمی بگیرند و علاوه بر اعلام رسمی خودمختاری، هیات مدیره جدید کانون مستقل خود را معرفی کنند. با جدا شدن این اعضا، دوستان خواب آلود ما چند ده عضو یا بهتر بگوئیم مشتری خود را از دست می دهند. باشد تا سایرین رستگار شوند و اگر انتقادی شنیدند، به جای جوش و خروش بی خود و حمله به منتقدان، ایراد کار خود را برطرف کنند تا این چنین مضحکه نشوند.

اوج بی کفایتی در مدیریت جوجه ها
یکی از بی کفایتی های آشکار چند ماه اخیر، معدوم کردن جوجه های یکروزه بود. دو ماه قبل حکم به زنده زنده دفن کردن جوجه ها دادند، به این بهانه که تولید مرغ صرفه اقتصادی ندارد، امروز شاهد افزایش قیمت چشمگیر مرغ در بازار هستیم و فعالان صنعت مرغداری معتقدند مرغ، سیمرغ شده و با همین فرمان پیش برویم، ناچار به واردات خواهیم شد! ما هم می گوییم برای زمینگیر شدن نیاز به دشمن نداریم؛ کافی است سکان تولید را به برخی مدیران بی کفایتی که فقط با رانت و پارتی سمت گرفته اند بسپارید. مدیرانی که از پس مدیریت جوجه هایی که کمتر از ۲ ماه طول می کشد تا هم سفره تولید کننده و هم سفره مصرف کنندگان را چرب کنند، برنیامدند؛ جای دیگر قرار بگیرند چه خواهند کرد.

چوب دو سر طلای عرضه اولیه
امروز عرضه اولیه ای انجام شد که کل سهامداران شاکی بودند که ضرر کرده اند. عده ای به خاطر اختلال کارگزاری شان امکان خرید پیدا نکردند و فریادشان به هوا بود؛ عده ای دیگر هم ناله می کردند که چرا زودتر نگفتید ما به هوای همیشه که در عرضه های اولیه، تقریبا نصف سقف سفارش تخصیص می یافت، کمتر از سقف، ثبت سفارش کردیم!

بوی اختلاس در شرکت بورسی
یکی از مدیران ارشد یکی از شرکت های حوزه حمل و نقل بورسی بازداشت شد! از اختلاس دیگری رونمایی نشود، صلوات.


دشمن قسم خورده یا دایه دلسوز
روزی نیست که یکی بر طبل حباب بورس نکوبد. اما جالب اینجاست که مسکن در شهر تهران فقط در اردیبهشت ماه ۹.۴ درصد گران شده و کارشناسان بازار مسکن از تداوم افزایش قیمت ها هم صحبت می کنند. کاشی و لبنیات و شیرخام و گوشت و مرغ و تخم مرغ و طلا و سکه و صدها قلم کالای دیگر هم هر روز گران تر می شود و باز تولیدکنندگان می گویند افزایش نرخ ۲۰ و ۳۰ و ۴۰ درصدی کافی نیست و ما افزایش نرخ بیشتری می خواهیم! حالا چه حسابی است که بازار سرمایه، این همه دشمن قسم خورده (ببخشید، دایه دلسوز) دارد، ما که نفهمیدیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
با درود فراوان ببخشید این حرف را میزنم ولی مجبورم. ......... .....
نگاه اینجا دو دیدگاه بیشتر باقی نمیمونه میدونی چیه. یک اینکه اینا میخوان گرانی در دولت روحانی بیداد کنه و .........
2.یا ........ با توجه به زخمی که قالیباف از روحانی خورده، ........ که بدبختمون کردین آخرین آماری هم که از کتاب های درسی در آمریکا دارم ای توف تو اون زندگی نامتون ........، پرشین گلفی وجود نداره شده خلیج عربی ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
کلا رو حباب داریم زندگی می کنیم نمیدونم زندگیه یا کف صابون
Farzad248m
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱
بدا بحال ما جوونها که تازه میخایم سروسامان بگیریم
باین قیمتهای نجومی و بیکاری چس مثقال درآمد
بما که رسید وا رسید