بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر : ۲۲۲۱۹۸

 

 بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۲۰۳ هزار و ۱۴۶ دستگاه خودرو از سوی شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان خردادماه است.

 برپایه آمارهای سامانه کدال، در این مدت ایران خودرو ۹۶ هزار و ۴۹۰ دستگاه، سایپا ۷۹ هزار و ۵۲۰ دستگاه و پارس خودرو ۲۷ هزار و ۱۳۶ دستگاه خودرو تولید کردند.

 در سه ماهه امسال ایران خودرو موفق به تولید ۶۹ هزار و ۷۷ دستگاه خودرو در گروه پژو، ۱۰ هزار و ۱۹۳ دستگاه در گروه سمند، دو هزار و ۲۱ دستگاه رانا، ۱۲ هزار و ۴۷۹ دستگاه دنا، یک هزار و ۴۵۰ دستگاه هایما، یک هزار و ۱۱۴ دستگاه در گروه وانت و سایر محصولات جدید و ۱۵۶ دستگاه پژو ۲۰۰۸ شد.

 در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ایران خودرویی‌ها سه خودروی سوزوکی، تندر (ال ۹۰) و دانگ فنگ را تولید نکردند.

 در این مدت، سایپایی‌ها نیز ۳۹ هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو در خانواده پراید و ۳۹ هزار و ۵۸۶ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، ۹ دستگاه سراتو و ۱۳ دستگاه آریو تولید کردند.

 بررسی آمارهای منتشره سامانه کُدال همچنین حاکی است در مدت یاد شده پارس‌خودرو دو هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در گروه رنو و یک هزار و ۳۷۸ دستگاه خودرو در گروه برلیانس تولید کرد.

برپایه آمارهای سامانه کدال، در سه ماهه امسال ۱۶ هزار و ۸۱۰ دستگاه در خانواده ایکس ۱۰۰ (پراید) و ۶ هزار و ۲۱۸ دستگاه در گروه کیو ۲۰۰ (کوییک) نیز در پارس‌خودرو تولید شد.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر