بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به حاتم بخشی ۱.۲ میلیارد یورویی برای رفع دلتنگی غروب جمعه و چشم انتظاری اهالی بازار سرمایه برای نوشیدن دومین پیک دولت و...
کد خبر : ۲۲۲۲۹۴
رفع دلتنگی غروب جمعه با حاتم بخشی میلیاردی
به گزارش بورس نیوز، یکی از آقایون هم یک غروب جمعه‌ای هوس کرده ۱.۲ میلیارد یورو را بین ۶ نفر از دوستان تقسیم کند تا این دوستان محترم با آن کالا‌های اساسی را وارد کنند. بدون هیچ ضابطه و شرط و شروطی. هر کس هم ناراحت بود، راه خروج باز است.

دست در دست، پشت به بازار
بازار سرمایه امروز هم سبز بود. ولی پایکوبی فعالان این بازار، برخی را چنان آشفته کرده که دیگر ذکر "وامصیبتا، بورس حباب دارد" را فقط در رسانه‌های داخلی سر نمی‌دهند و شبکه‌های ماهواره‌ای را هم با خود همراه کرده اند و معاندینی که تا چندی قبل، به هر دری میزدند تا نظام را زیر سوال ببرند، حالا تریبون به دست گرفته و در بلاد کفر، لابلای خوشگذرانی هایشان، از دغدغه هایشان برای ریزش بورس تهران سخن می‌گویند!

پول خون به ازای انباری
این همه دلواپسی در حالی است که قیمت‌ها در بازار مسکن سر به فلک کشیده و این روز‌ها انباری‌ها را هم اجاره می‌دهند؛ آن هم به قیمت پول خون پدرانشان! هیچ کس هم دلواپس حباب بازار مسکن و دغدغه‌های مردم بی نوا نیست.

چشم به راه دومین پیک دولت
نکته عجیب اما، اهمال اهالی پاستور در تامین مالی از بازار سرمایه است. این بازار رشد چند برابری داشته و دولتمردان برای تامین مالی و جبران کسری بودجه، عرضه با اهمیتی نداشته اند. البته اولین عرضه دولتی در قالب ETF امروز آماده معامله شد و بازدهی این صندوق انقدر چشمگیر بود که از حالا خیلی‌ها چشم به راه دومین ETF هستند. البته این عرضه، پیام دیگری هم برای بازار داشت؛ اینکه وقتش رسیده برخی به اصطلاح کارشناسان بازار سرمایه، خود را بازنشسته کنند و جای خود را به جوان‌تر‌ها دهند.

خواب گران ...
هر چه هست اما، حال اقتصاد ما این روز‌ها چندان مساعد نیست و باید دید دولتمردانی که شوقی برای عرضه در بازار سرمایه نداشتند، چه خوابی برای این بازار دیده اند؟ آیا قرار است نقدینگی به سمت این بازار هدایت شود و بعد هم ناگهان، بازدهی بازار ارز را به بازار سرمایه برسانند؟ یا...

بانک لاکچری و مجوزی گران
بانک لاکچری ساز درصدد دریافت مجوز صرافی است. این بانک با ساخت و ساز‌های لاکچری با استفاده از منابع بانک، حسابی سود کرده و حالا گویا بوی کباب بازار ارز به مشام مدیران این بانک خورده که دنبال فعالیت ارزی هستند. این بزرگواران گفته اند در صورت تداوم شرایط فعلی بازار ارز، امسال از محل فعالیت‌های ارزی ۷۰۰میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنند!
 
گرهی در پنل سهام عدالت
متاسفانه در پنل سهام عدالت مشولین ، سازمان خصوصی سازی امکان تغییر شماره تلفن را غیر فعال کرده است. عدم مطابقت شماره تلفن مشمولین در سامانه سجام با مدارک هویتی اعلامی مالنع از فروش دارایی ها و یا اطلاع از جزییات دارایی ها در سبد سهام عدالت می شود و مشمولان را به سامانه سهام عدالت برای تصحیح شماره تلفن عودت می دهد در حالیکه سازمان خصوصی سازی امکان تصحیح شماره تلفن را غیر فعال کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر