بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
مدیر عامل هلدینگ صدر تأمین با اعلام اینکه برای این مجموعه ۳استراتژی مهم را تعریف کرده ایم، گفت: امسال این هلدینگ حدود ۱۰طرح سرمایه گذاری را در دست اقدام دارد که در این طرح ها حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می‌شود.
کد خبر : ۲۲۲۲۹۵

به گزارش بورس‌نیوز، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین به ارائه توضیحاتی در مورد هلدینگ سرمایه گذاری صدر تأمین پرداخت و با اشاره به اینکه این هلدینگ وابسته به شرکت سرمایه گذاری شستا است، اظهارداشت: ما یک شرکت بورسی هم هستیم و اردیبهشت سال گذشته سهام خود را در بورس عرضه کرده ایم.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۲۲ شرکت مدیریتی یا غیرمدیریتی در این هلدینگ قرار دارند که در ۱۲ شرکت قالب سهام برای صدر تأمین است، افزود: این مجموعه در برخی شرکت‌ها مانند فولاد مبارکه، لوله سازی اهواز و ماهشهر و... هم سهام را در اختیار دارد.

مدیر عامل هلدینگ صدر تأمین با اعلام اینکه برای این مجموعه ۳ استراتژی مهم را تعریف کرده ایم، تصریح کرد: اولین استراتژی سوده ده بودن شرکت هاست. علاوه بر این هدف اصلی ما ایجاد ارزش افزوده و ثروت برای سهامداران است که بازنشستگان هستند. کسانی که در تأمین اجتماعی حق بیمه پرداخت کرده و یا کسانی که در بازار سرمایه سهام ما را خریداری کرده اند باید به سود برسند. البته سفته بازی را حذف می‌کنیم.

سلیمانی اضافه کرد: دومین استراتژی ورود به مواد معدنی جدید است. ما باید به روز باشیم. مواردی مانند هوش مصنوعی، تکنولوژی جدید وخودرو‌های خودران و... به نوعی مواردی که توسط ماشین‌ها هدایت می‌شود نیازمند به یک سری مواد معدنی هستند که کشور‌های پیشرفته به سمت تولید آن‌ها رفته اند. در کشور ما نیز ظرفیت‌هایی بسیار بالایی وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در شرکت پارس تأمین به دنبال زیرسازی مواد معدنی هستیم، گفت: علاوه بر این ما می‌خواهیم هلدینگ را هوشمند کنیم. تا در نهایت به یک هلدینگ رقابت پذیر تبدیل شود.

به گفته سلیمانی، هلدینگ صدر تأمین علاوه بر این استراتژی‌ها به دنبال افزایش سرمایه هم هست بر همین اساس نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان امسال افزایش سرمایه خواهیم داشت، در مجمع سالانه نیز ۹۰ درصد سود را توزیع خواهیم کرد که سهام دار حداکثر سود را دریافت کند. نکته مهم اینجاست امسال این هلدینگ حدود ۱۰ طرح سرمایه گذاری را در دست اقدام دارد که در این طرح‌ها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین در خصوص شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ، گفت: یکی از این شرکت‌ها ذغال سنگ طبس است. ذغال طبس از صندوق فولاد به ما واگذاری شد و از سرمایه ۵ میلیونی تومانی به ۵۰ میلیارد تومان رسیده است البته در تلاشیم سرمایه این شرکت را به ۱۵۰ میلیارد تومان برسانیم. این شرکت تا یک ماه آینده در بورس عرضه خواهد شد.

وی در رابطه با ارزش سهام هلدینگ صدر تأمین نیز گفت: ارزش مالکیت یا ارزش بازار یا سرمایه اولیه ۴۰ هزار میلیارد تومان است. البته زمانی که سهام عرضه کردیم قیمت سهم ۲۲۰ تومان بودکه در حال حاضر به ۲۵۰۰ تومان رسیده است. علاوه بر این سود هلدینگ در سال ۹۷، حدود ۵۸۰ میلیارد تومان بود که امروز به ۲.۵ برابر رسانده ایم.

سلیمانی با تأکید بر اینکه با وجود شرایط بیماری کرونا حدود ۱۱ درصد فروشمان نسبت به برنامه بیشتر بوده است، در خصوص چالش‌های پیش روی این هلدینگ افزود: در آغاز فعالیت خود در این مجموعه دیده شد که شرکت‌ها معدن نداشته و بیشتر به سمت فرآوری حرکت کرده بودند. اما اکنون با هزینه‌های هنگفت به صورت کاملاً داخلی معدن دارند. در حال حاضر ذوب آهنی که اکثر اکتشافات سنگ آهن را انجام داده است مجبور شده سنگ آهن مورد نیاز خود را از واسطه خریداری کند. البته دولت سیاست‌هایی را برای تعرفه سنگ آهن انجام داد، اما باز هم به جای فروش به تولیدکننده داخلی راهی بازار‌های صادارتی می‌شود. این در حالی است که اگر مجموعه ذوب آهن خود معدن داشت گرفتار این موضوعات نبود.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته دولت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهمیه برای ذوب آهن تعریف کرد، اظهارداشت:، اما خواسته ما این است که یک محدوده خوب و پتانسیل دار برای اکتشاف به نام ذوب آهن بدهند تا ان‌ها در اینده گرفتار تأمین مواد اولیه برای تولید خود نباشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین با اعلام اینکه اکثر سنگ آهنی‌ها خودشان کارخانه دارند، گفت: ما به دنبال این هستیم که اکثر شرکت‌ها خودشان معدن داشته باشند.

سلیمانی در ادامه این گفتگو دیگر مشکلات بخش معدن کشور را به روز نبودن تکنولوژی‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: در حال حاضر ما از اکتشاف تا استخراج به دنبال شتاب دهنده‌ها هستیم تا بتوانیم بخش دانش بنیان کشور را کمک کنیم. اما واقعیت این است که تکنولوژی در دنیا در حوزه معدن خیلی پیشرفت کرده، اما در این در کشور ما به دلیل عدم توجه کافی فاصله زیادی بخش معدن با دنیا رشد پیدا نکرده است.

وی افزود: البته شرایط تحریم هم مانند انتقال پول و کار کردن با بازار جهانی دیگر مشکل ما است. برخی از فلزات مانند فولاد و مس نیز اخیراً مورد تحریم قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات ما برای سال جاری بومی سازی قطعات و مواد است. البته در این مسیر ۳۰ قطعه وارداتی که نیازمند ارز برای واردات بودند را بومی سازی می‌کنیم. علاوه بر این در بخش فناوری هم می‌خواهیم اقدامات مؤثری را انجام دهیم به نحوی که افرادی تربیت کرده و اتاق فکری را در این جهت راه اندازی کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه حدود ۹۶ درصد معادن در ایران معادن کوچک هستند، تصریح کرد: یکی از اشکالات معادن کوچک پایین بودن ظرفیت آن‌ها است. معدن داران قسمت‌های خوب مواد معدنی را برداشت وساختار معدن را به هم ریخته اند. معدن دار باید همزمان با استخراج کشف هم داشته باشد وگرنه ساختار معدن به هم می‌خورد. به عنوان نمونه معدن داری اگر ۱۰۰ تن بر اساس برنامه اکتشاف برداشت می‌کند باید استخراج هم داشته باشد. اما معادن کوچک این اقدامات را انجام نمی‌دهند و فقط قسمت‌های پرعیار و خوب را استخراج می‌کنند و توجهی به مواد معدنی کم عیار ندارند.

سلیمانی اضافه کرد: در دنیا مواد معدنی کم عیار وجود ندارد. آن‌ها از هیچ چیز نمی‌گذرند. تکنولوژی موبایل را با مواد معدنی کم عیار تولید می‌کنند. به عنوان نمونه ما ۵۰ معدن کم عیار داریم که باید جمع آوری و به سمت پر عیار شدن حرکت کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر سرمایه گذاری مشاور تامین سرمایه نوین در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"بورس" ثروت‌آفرینی یا درآمدکوتاه مدت

عضو هیئت رئیسه انجمن وارد کنندگان موبایل عنوان کرد: 

مافیای ۵۰ نفره تلفن همراه 

دبیر انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قیمت تمام شده پایین‌تر و احتمال اصلاح نرخ

ارسال نظر