بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۲
کد خبر : ۲۲۲۳۷

در مورد شركت پالايشگاه نفت اصفهان و صدرا در كميته تخلفات سازمان بورس راي صادر شده و چهار پرونده ديگر نيز به دليل عدم افشاي اطلاعات در مرحله صدور راي قرار دارند.

پرويز شيري زاده ـ مدير پيگيري تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در خصوص پرونده تخلف پالايشگاه اصفهان و صدرا گفت: پرونده تخلف اين دو شركت در خصوص عدم رعايت مقررات مربوط به افشاي اطلاعات است كه در كميته تخلفات سازمان بورس راي صادر شده است و منتظر ارائه درخواست تجديدنظر هستيم.

وي افزود: اين دو شركت از تاريخ زمان ابلاغ راي به مدت يك ماه فرصت دارند كه درخواست تجديد نظر خود را به سازمان بورس ارايه دهند كه در حال حاضر درخواست تجديد نظري به سازمان بورس ارايه نشده است.

وي خاطرنشان كرد: علاوه بر اين تعداد چهار پرونده ديگر مربوط به عدم رعايت افشاي اطلاعات در كميته تخلفات در مرحله صدور راي قرار دارد.

شيري زاده يادآور شد: طبق بند 4 ماده 45 دستورالعمل افشاي اطلاعات بايد اطلاعات شركت‌ها به سازمان بورس ارسال شود و عدم ارسال اطلاعات بر اساس بند 2 ماده 49 جرم است و بايد به دادگاه ارسال شود كه در اين راستا برخي پرونده‌هاي بورسي به دادگاه ارسال و حكم قطعي در مورد آنها صادر شده است.

مدير پيگيري تخلفات سازمان بورس در ادامه تصريح كرد: همچنين براي چند كارگزاري راي بدوي و محروميت از انجام معاملات صادر شده است كه درصورت قطعي شدن به صورت عمومي اعلام مي‌شود.

انتهاي پيام

اشتراک گذاری :
ارسال نظر