بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۱
با بررسی وضعیت سهام صنعت خودرو و قطعات در بورس :

تابستانی گرم برای خودرویی ها

5 شرکت که در طبقهتولید خودرو در بورس حضور دارند در تیر ماه امسال از وضعیت مناسبی برخوردار بودند به نحوی که هیچکدام از این شرکت ها درصد بازدهی منفی نداشتند .
کد خبر : ۲۲۲۵۰

اولین ماه تابستان در حالی پایان یافت که میانگین درصد بازدهی صنعت خودرو و قطعه سازی در بورس اوراق بهادار به 2.93 درصد رسید.

به گزارشبورس نیوز ؛ 5 شرکت که در طبقهتولید خودرو در بورس حضور دارند در تیر ماه امسال از وضعیت مناسبی برخوردار بودند به نحوی که هیچکدام از این شرکت ها درصد بازدهی منفی نداشتند .

در این طبقه ایران خودرو دیزل با بازدهی 13.3 درصد در مکان نخست قراردارد و پس از آن شرکت خودروسازی سایپا با بازدهی 7.63 درصد در رتبه دوم و شرکت موتورسازان تراکتور با بازدهی 1.07 درصد در جایگاه سوم قرار گرفتند .

با توجه به رتبه نقدشوندگی طبقه تولید خودرو در ماه گذشته با دو شرکت که رتبه نقدشوندگی دو رقمی کسب کردند مواجه می شویم .

بدین ترتیب که گروه خودروسازی بهمن با رتبه 36 بیشترین گردش سهام را در بازار سرمایه دارا بوده است و در رتبه دوم شرکت ایران خودرو دیزل قرار دارد که با رتبه نقدشوندگی 54 بالاتر از سرمایه گذاری رنا با رتبه نقدشوندگی 112 قراردارد .

در طبقه قطعات خودرو که زیر مجموعه صنعت خودرو و قطعات بورس می باشد 18 شرکت قرار گرفته است که از این میان 8 شرکت در ماه گذشته با درصد بازدهی مثبت و ده شرکت دیگر با درصد های بازدهی منفی مواجه بودند .

شرکت لنت ترمز با درصد بازدهی 21.83 پیشتاز این طبقه است و شرکت های ریخته گری تراکتورسازی و محور خودرو در رتبه های بعدی قراردارند .

در تیرماه سال 88 رتبه نقدشوندگی 4 شرکت در طبقه قطعات خودرو بورس دو رقمی بود که شرکت نصیرماشین با رتبه نقدشوندگی 30 ، ریخته گری تراکتورسازی با رتبه نقدشوندگی 39 و الکتریک خودرو شرق با رتبه نقدشوندگی 45 در این زمینه رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر