بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
معاون برنامه ریزی تلفیقی و فناوری اطلاعات پتروشیمی جم مطرح کرد: 

افزایش ظرفیت اسمی ۳۰۶ هزار تنی "جم"

باید حرکت سایر رقبا و این صنعت را زیر ذره‌بین گذشت، از لحاظ تکنولوژی، تولید و رفتار مصرف‌کنندگان که فاکتور‌های حیات یک پتروشیمی است، نباید از هیچکدام از آن‌ها غافل شد.
کد خبر : ۲۲۲۵۲۱
افزایش ظرفیت اسمی ۳۰۶ هزار تنی
 
محمد حسین پاشنه طلا، معاون برنامه ریزی تلفیقی و فناوری اطلاعات به بورس نیوز گفت: در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، نه تنها توانستیم ظرفیت اسمی هر واحد را ۳۰۶ هزار تن ارتقا دهیم بلکه کارخانه LL نیز تا ۳۲۴ هزار تن تولید کرده و افزایش تولید آن مشخص است. 
 

وی ادامه داد: در شرکت‌هایی که دارای ظرفیت اسمی هستند، مازاد بر ظرفیت تا حدی می‌تواند انجام شود و سقف پرواز مشخص است اما؛ برای بیشتر شدن سقف پرواز، پروژه‌هایی تعریف می‌شود تا از افزایش ظرفیت پلنت‌های موجود استفاده شود. برای مثال واحد اچ دی به جای ۳۰۶ هزار تن تصمیم به افزایش ظرفیت به ۳۲۰ هزار تن دارد، با در نظر گرفتن شرایط فنی واحد مربوطه می‌توان سقف پرواز را تا ۱۰ درصد دیگر افزایش داد. 

پاشنه طلا اضافه کرد: از شرکت‌ها انتظار می‌رود در همان سقف پرواز باشند مگر اینکه اتفاقی بیفتد و شرکت آگاهانه دنبال سرمایه گذاری جدید برود.
 
وی ادامه داد: باید حرکت سایر رقبا و این صنعت را زیر ذره‌بین گذشت، از لحاظ تکنولوژی، تولید و رفتار مصرف‌کنندگان که فاکتور‌های حیات یک پتروشیمی است، نباید از هیچکدام از آن‌ها غافل شد؛ از سوی دیگر باید مثالی برای رفتار مصرف‌کننده آورده شود، تا به امروز محصولی مدنظر خریداران بوده و اتفاقا آمار‌های فروش و درآمدی آن کاملا باب میل بنگاه تولیدی نیز هست اما؛ زمانی که آزمایش‌ها در آینده نشان می‌دهد که محصولی برای فروش مضر است، باید پتروشیمی‌ها فاز تولید آن محصول را تغییر دهند تا کل مجموعه با زیان مواجه نشوند.
 
پاشنه طلا در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های پتروشیمی این فاکتور‌ها را یعنی انفعالات محیط، تکنولوژی و رفتار مصرف کننده را مورد ارزیابی لحظه‌ای قرار داده باشد، می‌تواند هنگام تغییر این فاکتورها، سریعا خط تولید را با تغییراتی مواجه سازد و محصول را به سمتی هدایت کند که عاری از هر نوع مشکل باشد تا فروش آن کالا با حاشیه منفی مواجه نشود اما؛ اگر شرکتی به این مسائل توجه نکند، شرکت بعد از مدتی به میرایی دچار می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر