بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت:

خدمات کارگزاری‌ها کامل نباشد حذف می‌شوند

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: در بورس جدید سازوکار این است که قیمت تمام شده مسکن برای مصرف کننده نهایی کاهش یابد. در این بورس شفافیت حاکم می‌شود و تعداد معاملات در ملک‌های مشخص با معیار‌های همگن و نزدیک به هم بالا می‌رود.
کد خبر : ۲۲۲۶۰۷

معامله آپارتمان در بورس املاک

به گزارش بورس نیوز، علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران درخصوص بورس املاک اظهار کرد: این بورس قرار است باعنوان بورس املاک، مستغلات و امتیازات قرار است در هفته آتی متولد شود.

وی افزود:، چون طبق اصل ۳۱ قانون اساسی دولت موظف است برای اقشار کم توان حداقل مسکن را فراهم کند، در این بورس امتیازات، پروژه‌ها و زمین لازم برای آن‌ها عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس تهران ادامه داد: بورس املاک، بورسی جدید و پنجمین بورس کشور خواهد بود و کار تخصصی آن نیز معاملات دارایی‌های مالی مبتنی بر املاک برای تامین مالی است. چون برای مسکن زمین، منابع مالی و پیمانکاران تخصصی نیاز است.

صحرایی با اشاره به اینکه در این بورس آپارتمان نیز معامله می‌شود، خاطرنشان کرد: در بورس جدید سازوکار این است که قیمت تمام شده مسکن برای مصرف‌کننده نهایی کاهش یابد؛ در این بورس شفافیت حاکم می‌شود و تعداد معاملات در ملک‌های مشخص با معیار‌های همگن و نزدیک به هم بالا می‌رود.

وی بیان کرد: هدف بورس املاک این است که قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده پایین بیاید و اطلاعات بیشتری برای مردم قرار بگیرد و هدف ثانویه این است تا افرادی که اطلاعات کافی برای بورس ندارند، اما مسکن برای آن‌ها ملموس‌تر است و منابع آن‌ها به تدریج فراهم می‌شود نیز می‌توانند پس انداز خود را سالانه در مسکن و به صورت متری سرمایه‌گذاری کنند و با این کار نگرانی افزایش قیمت‌ها برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس تهران درخصوص فرایند پذیرش شرکت‌ها تصریح کرد: ما سرعت پذیرش‌ها را با رعایت کیفیت بالا می‌بریم یعنی اتاق بازرگانی که نماینده جامعه اقتصادی کشور بوده و از طرفی شرکت‌های سهامی دوست دارند که به بازار سرمایه بیایند. شرکت‌هایی که در سال ۹۹ وارد بازار سرمایه شوند سازمان مالیاتی متعرض معافیت سال‌های گذشته آن‌ها نخواهد شد. کسی که به صورت‌های مالی اعتبار می‌دهد جامعه حسابداران رسمی است. بورس تهران و فرابورس متولی پذیرش هستند و این‌ها باعث شد که در زمان صرفه جویی کنیم.

صحرایی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کارگزاری‌ها گفت: کارگزاری‌های ما رقابتی بوده و ما کمک کردیم که مشکل موردی حل شود. درخصوص مشتریان کارگزاری آگاه با یک مکانیسم بیزنسی جبران کردیم و اجازه دادیم که مردم از آن فرصت استفاده کنند. اما اگر خدمات یک کارگزاری کامل نباشد به تدریج حذف می‌شود و کارگزاران دیگر جایش را پر می‌کنند. مشتریان کارگزاری آگاه توانسنند سهام را دوباره با همان قیمت خریداری کردند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
جناب ریس این همه نوشته می شود مفید وپویا پول کم کرد بعد نخرید داده ها دیر ارسال میشه و . ده تا سامانه دارند همه خراب (دست اب لگن هفت دست شام و نهار هیچی ) چرا یکی درست کار نمی کند
بازار جهانی یک متاتریدر است هیچ مشکلی چرا فقط یک سامانه نداشته باشند همه کارگزاریها و اگر قراره خراب بشه همه خراب بشه نه رانت قرض داده بشه به سایر کارکزاریها تا درامد داشته باشند و ..........چرا گوش شنوایی نیست؟
زنگنه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
باسلام
دررابطه باعرضه اولیه سیمان تامین سه نفر از اعضای خانواده من دستور خرید گذاشته بودیم چطور برای ما یک سهم هم خریداری نشده است مگر برای هر کد سهمیه مقرر نشده بود امید وارم رسیدگی شود.
باتشکر