بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
مدیرعامل شرکت کالسیمین گفت:با توجه به ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های زیرمجموعه شرایط پذیرش در بورس و یا فرابورس برای این شرکت‌ها وجود دارد، اما از آنجایی که تاکنون تصمیمی توسط سهامدار عمده در این خصوص گرفته نشده و در حال حاضر شرکت برنامه‌ای برای عرضه سهام شرکت‌های غیربورسی خود ندارد.
کد خبر : ۲۲۲۷۷۲

زیرمجموعه های

به گزارش بورس نیوز، فرشاد صبری، مدیرعامل شرکت کالسیمین درخصوص نرخ دلاری شمش روی و سرب در سال جاری اظهار کرد: باتوجه به کاهش قابل ملاحظه موجودی انبار‌های فلزات لندن در ماه ژانویه ۲۰۲۰ که به کمترین میزان تاریخی خود رسیده بود زمینه رشد این قیمت فراهم شد. اما به دلیل شیوع کرونا و افت تقاضا این روند متوقف و مجددا از ماه مارس روند افزایشی یافت و در حال حاضر بالای ۲۰۰۰ دلار در حال معامله است.


وی افزود: باتوجه به اینکه نرخ معاملات این محصول برای فروش ۳ ماهه اندکی بیش از بهای فروش نقدی بوده انتظار می‌رود در ماه‌های آتی به بالای ۲۱۰۰ دلار و بیشتر برسد.

مدیرعامل شرکت کالسیمین درباره افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ادامه داد: شرکت در سال ۱۳۹۲ نسبت به ارزیابی زمین‌های خود اقدام و تفاوت ناشی از تجدید ارزیابی زمین‌ها به مبلغ ۱.۰۶۸ میلیارد ریال به حساب افزایش سرمایه منتقل شد. با توجه به اینکه بیش از ۵ سال از زمان آخرین زمان تجدید ارزیابی گذشته و هرگونه تصمیم جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

صبری درخصوص میزان مصرف شمش تولیدی سالانه جهت تولید پودر روی بیان کرد: میزان مصرف سالیانه پودر روی بستگی به میزان تولید شمش روی دارد و معمولا بین ۴ الی ۴.۵ درصد تولید شمش روی است.

وی درخصوص آخرین نرخ فروش اسید سولفوریک شرکت ذوب و احیای روی قشم خاطرنشان کرد: نرخ فروش اسید توسط انجمن تولیدکنندگان اسید سولفوریک تعیین می‌شود و متاثر از نرخ خرید گوگرد از پالایشگاه‌های کشور است. بخش عمده اسید تولیدشده این شرکت به مصرف می‌رسد و در صورت وجود مازاد به فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت کالسیمین درباره درصد متوسط عیار خاک معدن انگوران نیز توضیح داد: متوسط عیار خاک معدن انگوران درجه بندی شده و میانگین عیار فلز محتوی بین ۱۵ الی ۲۰ درصد، عیار کنسانتره روی بسته به عیار خاک متفاوت بوده و میانگین عیار کنسانتره سرب بین ۴۸ تا ۵۰ درصد است.

صبری درخصوص ضریب TC نیز گفت: در حال حاضر ضریب TC بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ دلار است.

صبری همچنین درباره برنامه شرکت برای عرضه زیرمجموعه‌ها در بورس و فرابورس خاطرنشان کرد: هرچند با توجه به ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های زیرمجموعه شرایط پذیرش در بورس و یا فرابورس برای این شرکت‌ها وجود دارد، اما از آنجایی که تاکنون تصمیمی توسط سهامدار عمده در این خصوص گرفته نشده و در حال حاضر شرکت برنامه‌ای برای عرضه سهام شرکت‌های غیربورسی خود ندارد.

مدیرعال شرکت کالسیمین درخصوص حجم دپوی سد باطله‌های شرکت افزود: به دلیل پراکندگی و حجم پسماند‌های حاصل از ماده معدنی امکان اندازه گیری دقیق این نوع باطله‌ها وجود ندارد.


متوسط عیار سرب و روی باطله‌های موجود بین ۴ الی ۸ درصد بوده و از آنجایی که فروش با مصرف مستقیم آن به دلیل مقرون به صرفه نبودن توجیه اقتصادی ندارد شرکت با راه اندازی پروژه BZS بخشی از کمبود مواد اولیه را جبران کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش چشمگیر صادرات و تعدیل منفی چشمگیر در ۳ماهه نخست؛

ابهام در عدم مچینگ "فاسمین" توسط ناظر

افزایش ۴۴درصدی وزن سودآوری در سال ۹۸ بدست آمد؛

فروش ۵۸هزار تنی شمش روی "کالسیمین"

خبری مهم برای سهامداران این شرکت معدنی؛

افتتاح طرح‌های "فاسمین" با ارزش افزوده ۵۵۰ میلیاردریالی

افزایش فروش داخلی در حساب این شرکت نشست؛

رشد ۴درصدی نرخ فروش شمش روی صادراتی

ارسال نظر