بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۷
مدیر عامل کارگزاری حافظ :

چهار نکته در افزایش ساعت معامله سهام

نسبت فعالیت دادوستد به ارزش سهام به عنوان شاخص نسبت فعالیت تعریف می شود که این شاخص در بازار سرمایه ایران پایین است و بالا رفتن زمان معاملات موجب افزایش این شاخص می گردد .
کد خبر : ۲۲۲۸۶

افزایش ساعت معاملات سهام در بورس اوراق بهادار به منظور افزایش بهره وری بازار سرمایه اتفاقی است که می تواند همانند سایر بازار های سرمایه خارج کشور در معاملات سهام ایران نیز رخ دهد و پیامدهای مثبتی را نیز در پی داشته باشد .

مدیر عامل کاگزاری حافظ در گفتگو با بورس نیوز ؛ با بهینه خواندن این عملکرد اظهار داشت : این اتفاق موجب دسترسی سریع معامله گران ، سرمایه گذاران و کارگزاری ها به سیستم معاملات می گردد و ساعت معامله سهام را افزایش می دهد .

وی با اشاره به سیستم های معاملات در سایر بورس های دنیا ادامه داد : در اکثر بورس های اوراق بهادار در کشور های دیگر ساعات معاملات سهام از بازار ما بیشتر است و در بیشتر آنها معاملات در دو نوبت صبح و عصر انجام می پذیرد و آن بازار ها از این ساعت مفیدترین استفاده را می برند .

فرهاد رهبر در تشریح فواید افزایش ساعت معامله سهام و نیز امکان دسترسی به معاملات در ساعات بیشتر ، گفت : در وهله اول می توان به پایین آمدن ریسک در سرمایه گذاری و بالا رفتن بازده مفید اشاره کرد .

وی توضیح داد : به این ترتیب سرمایه گذاران قادر خواهند بود بهتر و با فراغ خاطر بیشتر تصمیم گیری نمایند و جریان معاملات آنها به روز های دیگر موکول نمی شود .

مدیر عامل کارگزاری حافظ دومین نفع اجرایی شدن افزایش ساعات معاملات را بالا رفتن شاخص نسبت فعالیت دانست و ادامه داد: نسبت فعالیت دادوستد به ارزش سهام به عنوان شاخص نسبت فعالیت تعریف می شود که این شاخص در بازار سرمایه ایران پایین است و بالا رفتن زمان معاملات موجب افزایش این شاخص می گردد .

وی افزایش درآمدهای مالیاتی دولت را منفعت دیگر بالا رفتن ساعات معامله سهام اعلام نمود و آنرا در اثر افزایش معاملات دانست .

رهبر به عنوان چهارمین نکته به تأثیرگذاری افزایش ساعات معاملات بر جذب و افزایش سرمایه گذار خارجی اشاره کرد و توضیح داد : با بحث های اخیر در مورد جذب سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه و نیز بین المللی شدن بورس ایران باید به افزایش ساعات معاملات به عنوان یکی از عوامل موثر در این راه نگاه کرد و امکان دسترسی کارگزاران به سیستم معاملات در مکانی غیر از تالار بورس نیز عامل مهمی در این مسیر خواهد بود .

وی در پاسخ به سوال بورس نیوز ؛ در مورد امکان تخلف کارگزاران در صورت دسترسی بیشتر به سیستم معاملات ، گفت : تصمیمی که سازمان بورس در این خصوص گرفته است مبتنی بر رعایت نکات نظارتی و امنیتی بیشتر است و امکان تخلف در این زمینه وجود ندارد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر