بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

الفینی‌ها، گزینه‌های پر پتانسیل بازار سرمایه

روند صعودی بازار سرمایه، همیشگی نیست و این بازار روندهای نزولی هم خواهد داشت و سرمایه گذاران می بایست هر دو جنبه این بازار را لحاظ کنند.
کد خبر : ۲۲۲۸۸۳

الفینی‌ها، گزینه‌های پر پتانسیل بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس با چنان سرعتی در حال بالا رفتن است که به نظر می‌رسد لمس کانال ۲ میلیون واحدی در سال جاری، چندان دور از تصور نباشد. البته جهش فقط مختص این بازار نبوده و بازارهای سکه و مسکن هم تخته گاز، پیش می روند.

محسن موسوی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازارسرمایه و دلایل رشد اکثر سهم‌ها در روزهای مثبت بازار بیان کرد: رشد اکثر نمادها تحت تاثیر حجم بالای نقدینگی، تورم و محدویت‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی بوده است.

وی افزود: تنها بازاری که با هر میزان نقدینگی و بدون هیچ محدودیتی می توان در آن سرمایه گذاری کرد، بازار سرمایه است اما؛ "ریسک" و "بازده" دو مقوله بهم پیوسته بازار سرمایه بوده و همان طور که این بازار می تواند بازدهی خوبی به همراه داشته باشد، ممکن است زیان هایی هم به سرمایه گذاران تحمیل کند. روند صعودی بازار سرمایه، همیشگی نیست و این بازار روندهای نزولی هم خواهد داشت و سرمایه گذاران می بایست هر دو جنبه این بازار را لحاظ کنند.

وی افزود: این توجیه که تمام بازار بهم پیوسته و در روندهای صعودی یا نزولی، احتمالا اکثر سهم ها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، تا حدودی صحیح است. تجربه نشان داده جو کلی بازار، تمام سهم ها را متاثر می کند؛ ولی نمیتوان منکر نقش تحلیل در سرمایه گذاری ها هم شد.

معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری 

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: با در نظر گرفتن وضعیت بازار ارز و درآمدهای ارزی کشور، شرکت های صادرات محور به ویژه پتروشیمی ها گزینه جذابی برای سرمایه گذاری هستند. از میان سهم های گروه پتروشیمی، گروه تولیدکنندگان الفین، پتانسیل بیشتری برای رشد دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در سهم شرکت هایی که درآمدهای ارزی دارند، هم ریسک کمتری به دنبال دارد و هم در صورت رشد نرخ ارز، سهامداران این شرکت ها هم منتفع خواهند شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز صورت گرفت؛

کارشناسان و شرایط تورمی بر"بورس"

گزارش بورس نیوز از برگزاری مجمع پتروشیمی آریاساسول؛

تقسیم سود ۸.۷۴۰ ریالی "آریا"

مدیرعامل آریا ساسول از یک واحد جدید خبر داد:

احداث واحد ۳۰۰ هزارتنی پلی اتیلن 

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی جم تاکید کرد:

رکورد جدید تولید و فروش در «جم»

ارسال نظر