بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
رشد ۱۱۹درصدی درآمد عملیاتی این شرکت پرداخت؛

برنامه "رتاپ" برای توسعه حوزه اپلیکیشن

بخش مهمی از رشد درآمد‌های شرکت در این مدت مربوط به افزایش تراکنش‌های مربوط به فروش شارژ تلفن همراه بوده است.
کد خبر : ۲۲۲۹۷۸

برنامه شرکت جهت توسعه شبکه پرداخت و توسعه حوزه اپلیکیشن

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در خردادماه سال جاری موفق به کسب درآمد عملیاتی یک هزار و ۵۵۱ میلیارد ریالی شده و به این ترتیب جمع کل درآمد‌های عملیاتی شرکت در سه ماهه نخست امسال به ۴ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال رسیده که این درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱۹درصدی را نشان می‌دهد.

بخش مهمی از رشد درآمد‌های شرکت در این مدت مربوط به افزایش تراکنش‌های مربوط به فروش شارژ تلفن همراه بوده است.

درآمد فروش شارژ تلفن همراه در سه ماهه امسال به ۲ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال رسیده که ۲۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه این بخش از درآمد‌های شرکت حاشیه سود بسیار پایینی دارد، رشد درآمد‌های این بخش نمی‌تواند افزایش سودآوری را محقق کند.

در بخش دیگر درآمد‌های عملیاتی، درآمد اجاره دستگاه کارتخوان و کارمزد تراکنش‌های شتابی و شاپرکی در سه ماهه اول سال جاری به یک هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال رسیده که افزایش ۲۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین این شرکت برنامه افزایش سرمایه از ۳.۶۴۳ به ۶.۰۰۰ میلیارد ریال را در دستور کار خود قرار داده که این افزایش سرمایه از محل سود انباشته به مبلغ ۱.۴۰۹ میلیارد ریال و از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به مبلغ ۹۴۷ میلیارد ریال صورت خواهد گرفت.

هدف از اجرای این افزایش سرمایه توسعه و نوسازی اکوسیستم شبکه پرداخت از طریق خرید دستگاه‌های پوز به مبلغ برآوردی ۱.۷۸۹ میلیارد ریال و توسعه حوزه اپلیکیشن و کیف پول الکترونیکی به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر