بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
مدیرعامل پتروشیمی نوری تاکید کرد:

پارازایلین و بنزن در چنگ "نوری"

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی نوری با حضور ۸۴/۸ درصدی سهامداران در محل پژوهشگاه ملی صنعت نفت برگزار شد. 
کد خبر : ۲۲۲۹۹۱

نوری

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، تقی صانعی، مدیرعامل پتروشیمی نوری به میزان تولید شرکت اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۸ میزان تولید به حدود ۴ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۸۰۰ تن رسید که ۹۷ درصد ظرفیت اسمی را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: میزان فروش در سال ۹۸، به ۲۴۴۵۲ میلیارد تومان رسیده و روندی صعودی را تجربه کرده بیشتر بخاطر افزایش نرخ ارز و افزایش تولید با ارزش‌تر بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری به میزان ۴۳۳۸ هزار تنی تولید در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ علی رغم اینکه تولید با سال‌های قبل اختلاف چندانی نداشت اما؛ در سه محصول اصلی و سودده این شرکت و با اجرای پروژه ها، به رکورد ۶۵۸ هزار تنی پارازایلین دست یافته و در سه ماهه سال ۹۹ نیز این رکورد با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، شکسته شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۸ موفق به شکستن رکورد تولید بنزن نیز شده و در سه ماهه سال ۹۹ با اصلاحات و پروژه‌های اصلاحی ۵ تا ۷ درصد تولید بنزن افزایش یافت. دلیل این موفقیت‌ها قیمت تمام شده بالای ۹۰ درصدی نرخ خوراک بوده که با تلاش‌های صورت گرفته، سنگین‌تر و باکیفیت‌تر ارائه شده است.

صانعی همچنین به ۵۵۹ دلار قیمت هر تن از این محصول نیز اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۸ عدد طراحی ۵۴۹ دلار به ثبت رسید که البته ارتباطی به افزایش نرخ ارز نداشته و به دو پارامتر کیفیت بالای خوراک و تولید بهینه محصولات با افزایش پروژه‌ها بستگی دارد.

نوری

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری همچنین میزان سود ناخالص شرکت در سال ۹۸ را ۳۰۰ درصد افزایشی دانست و گفت: سود عملیاتی ۱۰۰ درصد و سود خالص نیز ۶۰ درصد افزایشی بوده است.

وی اضافه کرد: سودعملیاتی نشان دهنده بنیادی بودن شرکت بوده و گواهی می‌دهد ۲۸۰۰ میلیارد تومان سود جمع کرده همگی حاصل عملیات ذاتی شرکت است. این سهم بنیادی و وابسته به تولید خود عمل می‌کند.

صانعی در خصوص کاتالیست‌های شرکت نیز گفت: تمام کاتالیست‌های نوری داخلیسازی شده که در تدوام تولید بسیار تاثیرگذار بوده و با حمایت شرکت‌های دانش بنیان، ۸ کاتالیست داخلی سازی شده و ظرف دو هفته قابلیت آماده سازی و رقابت با نمونه‌های خارجی خود را داراست.  

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در خصوص برنامه‌های آتی و عملیاتی مدیریت استراتژیک شرکت، عنوان کرد: تکمیل و راه اندازی پروژه هنگام، برگزاری ناقصه پروزه زیروفلدینگ، افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی، پیاده سازی مدیریت تکنولوژی و اضافه شدن محصول آروماتیک سنگین به سبد فروش صادراتی از جمله برنامه‌های آتی نوری درسال پیش روست.  

صانعی در پایان اضافه کرد: سال گذشته سختی‌های بسیاری داشت، ولی با همکاری اعضای نوری و مدیران موثر پتروشیمی خلیج فارس موفق به کسب ۹۷ درصد ظرفیت اسمی و ۳۴۰۰ میلیارد تومان سود خالص بودیم، امید می‌رود در سال ۹۹ نیز مسیر پیشرفت واحد با شرایط بهتر، اجرای پروژه و تولید حداکثری سود خوبی را برای سهامداران به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر