بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

حرکت یکپارچه بازار بدون لیدر

با افزایش قیمت دلار، طرف فروشنده محافظه کارتر می‌شود.
کد خبر : ۲۲۲۹۹۲
`حرکت یکپارچه بازار بدون لیدر
 
نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص افزایش نرخ دلار به بورس نیوز گفت: این یک اصل در بازار است که فروشنده، زمانی که دلار را در حال افزایش می‌بیند، محافظه کارانه‌تر عمل می‌کند، اما به نظر می‌رسد دلار باید با دلار نیمایی سنجیده شود.

وی ادامه داد: دلار نیما در محدوده ۱۷ هزار تومان بوده که محدوده خوبی برای بازار به حساب می‌آید، اما در بورس کالا شاهد اثرات آن بوده و مقداری با تاخیر در سود شرکت‌ها خود را نشان می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه  با اشاره به صنایع ارزنده این روز‌های بازارخاطر نشان کرد: پالایشی‌ها به نوعی در لیست بازار قرار دارند، اما به طور کلی شاهد حرکتی یکپارچه هستیم و بازار لیدر محور نیست.

خاندوزی خرابی سیستم معاملاتی را نوعی عامل بزرگنمایی و به هم ریختن شکل و سیکل طبیعی بازار دانست و گفت: اخباری از جایگزینی یک سیستم معاملات بومی به گوش می‌رسد و اقدامات اخیر به عنوان مٌسکن‌های کوتاه مدت است، اما در حقیقت هسته معاملاتی نیاز به اصلاح داشته و ادامه مسیر با این ابزار امکان پذیر نیست.

وی خاطر نشان کرد:  در شرایط خرابی هسته معاملات، حتی قیمت‌های دقیق قابل دسترسی نبوده و در هر فضایی از جمله کارگزاری‌ها و سیستم‌های معاملاتی یک قیمت متفاوت نمایش داده می‌شود. ادامه مسیر با این سیستم امکان پذیر نبوده و همزمان ریسک بازار نیز افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

چالشِ شاخصِ ۲ میلیون واحدی 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بازار تن به اصلاح نمی‌دهد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سیگنال ناظر به بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی برای بورس نیوز تاکید کرد:

توصیه هایی به تازه واردها

ارسال نظر