بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

نقدینگی ۵۰ هزار میلیارد تومانی و تغییر مسیر "بورس"

طی چند ماه اخیر نیز شاهد ورود افراد به بازار سرمایه هستیم که به بیش از سه میلیون کد با رقم بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی می‌رسد. 
کد خبر : ۲۲۳۰۴۵
ورود۳ میلیون کد با رقمی ۵۰ هزار میلیارد تومانی

مهدی کباری، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات در بررسی وضعیت بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: زمانی که شاخص در مرز یک میلیون واحدی قرار داشت، بسیاری از کارشناسان بر سر ادامه روند رو به رشد بازار یا معکوس شدن روند بازار و اصلاحی‌شدن آن با یکدیگر اختلاف نظر داشتند اما؛ با سپری شدن روز‌های اخیر و ورود نقدینگی فراوان به بازار، تمامی شاخص تحلیلگران را به سمت ادامه رشد بازار جلب کرد.
 
وی ادامه داد: عدد شاخص برآیندی از مجموعه‌ای بوده که اتفاق‌های بسیاری را در خود می‌بیند، در چندماه گذشته ۳میلیون کد بورسی با رقم بیش از ۵۰هزار میلیارد تومان مسیر سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه را انتخاب کرده که این پول اشخاص حقیقی تمام محاسبات بازار نسبت به اصلاح و ریزش‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. 

این کارشناس بازارسرمایه خاطرنشان کرد: ورود این حجم از نقدینگی و روند رو‌به‌رشد و رفتار بازار‌های موازی نسبت به بازارسرمایه چنین برآیندی را نشان می‌دهد که بازارسرمایه، رشد خود را تا پایان سال ادامه خواهد و شاید همانند ابتدای سال، شیب تندی را نداشته باشد.
 
کباری به عنوان کارشناس بازارسرمایه، با شیب تند مخالف بوده و معتقد است اگر تا پایان سال شیب به صورت پلکانی ادامه یابد اتفاق خوبی رقم خواهد زد. 

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات در پایان اضافه کرد: تصمیم اخیر سازمان بورس در خصوص تقلیل حد اعتباری مشتریان از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد بسیار بجا بوده و نفع کارگزاری‌ها را نیز در بر خواهد داشت، همچنین در صورت رخداد یک اتفاق بد در بازار سرمایه، احتمال نکول مشتریان بسیار کم خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۱۷ تیر ۱۳۹۹)

پر بازده ترین ها و کم بازده ترین های هفته

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

آموزش مشاوران مالی طرح پیکاپ با مجوز شرکت بورس

ارسال نظر