بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
اتحادیه کسب و کار‌های مجازی گزارش داد:

شکایت ۳۹ درصدی از کسب و کار‌ها به علت "خلف وعده"

بیشترین علت شکایت کاربران در سال‌های ۹۷، ۹۸ و سه ماهه اول سال جاری، مربوط به تامین نشدن کالا و خدمات یا تاخیر در عرضه و تحویل آن‌ها بوده است.
کد خبر : ۲۲۳۱۲۲
 
شکایت ۳۹ درصدی از کسب و کار‌ها به علت
 
به گزارش بورس نیوز، طی ۳ سال گذشته اتحادیه کسب و کار‌های مجازی، به بیش از ۸۰۰۰ شکایت ثبت و ارجاع شده از نهاد‌های این حوزه رسیدگی کرده است. شکایاتی که نهاد‌هایی همچون وزارت صمت و اتاق‌های اصناف ایران و نماد الکترونیک (ای نماد) به پنل این اتحادیه ارجاع داده‌اند و نشان می‌دهد ادعای برخی مسئولان دولتی درباره شکایات بیش از حد کاربران از فضای مجازی چندان هم بی‌ربط نیست.

شکایت ۳۹ درصدی از کسب و کار‌ها به علت
 
⁣ثبت ۸۲۴۵ شکایت در حوزه‌های ۹گانه
برپایه گزارش جامع شکایات ثبت شده، در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ از مجموع ۸۲۴۵ شکایت در ۹ حوزه مختلف، ۵۳۴۷ شکایت در پنل اتحادیه شده؛ ۷۲۳ شکایت از سمت وزارت صمت و اتاق‌های اصناف ایران دریافت شده؛ و ۲۱۷۵ شکایت را هم نماد الکترونیک (ای نماد) به اتحادیه کسب وکار‌های مجازی ارجاع داده است.

۶۹ درصد شکایت‌های ثبت شده در پنل اتحادیه مربوط به کسب وکار‌های عضو این اتحادیه است و ۳۱ درصد دیگر آن شکایاتی است که کسب وکار‌های غیرعضو ثبت کرده‌اند. بیشترین شکایات کاربران از کسب و کار‌های عضو درباره تحویل ندادن به موقع کالا یا ارئه خدمات بوده که سهمی ۲۵درصدی داشته است. تبلیغ دروغین با درصد و تحمیل شرط‌های غیرمنصفانه با ۷/۱۱درصد نیز به ترتیب پرتکرارترین دلایل شکایت‌ها بوده است.

شکایت ۳۹ درصدی از کسب و کار‌ها به علت
 
⁣بدقولی، دلیل یک چهارم شکایت‌های سال ۹۷
در سال ۱۳۹۷، ۱۴۶۵ شکایت در پنل اتحادیه کسب وکار‌های مجازی ثبت شده که از این تعداد ۱۱۴۳ شکایت از کسب وکار‌های عضو اتحادیه کسب وکار‌های مجازی و ۲۶۷ شکایت مربوط به کسب‌وکار‌های غیرعضو بوده است. طبق این گزارش، بیشترین شکایت‌های کاربران از کسب و کار‌های عضو، با ۲۰درصد مربوط به بخش تامین نکردن کالا و ارائه خدمات بوده است و ۵/۱۷درصد مربوط به تحویل ندادن به موقع کالا یا ارئه خدمات بوده است.

شکایت ۳۹ درصدی از کسب و کار‌ها به علت
 
⁣افزایش شکایت‌ها در سه ماهه ۹۹
طی ۴ ماهه ابتدایی سال جاری، اتحادیه کسب و کار‌های مجازی به ۱۵۲۷ شکایت در این مدت زمان کم اشاره داشته که ۱۰۵۸ شکایت توسط کسب‌وکار‌های عضو مطرح و ۴۶۹ شکایت هم از طرف کسب وکار‌های غیرعضو ثبت شده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی:

رونمایی از سامانه "دورکار"ها/ خبری برای افراد فاقد رابطه استخدامی

با همکاری اتحادیه کسب و کار‌های مجازی رقم خورد: 

پویش تشویق خرید اینترنتی صنایع دستی

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی؛

سنتی‌ها و آفلاین‌ها و بازاری ۹۸درصدی

ارسال نظر