بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
وقتی مدیرعامل از آمارهای حوزه بیرونی کاری خود، بی‌خبر است؛

کاهش سهم بازار داخل "شپدیس" با افتتاح لردگان

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس گفت: اما پیش بینی می‌شود میزان صادرات نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته باشد.
کد خبر : ۲۲۳۱۲۳

کاهش سهم بازار داخل

به گزارش بورس نیوز، حسن ذوالفقاری مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس درخصوص میزان گاز خوراک برای تولید یک تن آمونیاک اظهار کرد: برای تولید هر تن آمونیاک ۷۵۰ متر مکعب گاز خوراک و ۲۴۳ متر مکعب گاز سوخت مصرف می‌شود و ضریب تبدیل آمونیاک به اوره ۰/۵۷ است.

وی درخصوص صادرات اوره ایران در سال ۹۷ و ۹۸ افزود: این شرکت از میزان صادرات اوره ایران در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اطلاعی ندارد با این حال، هرچند به دلیل شرایط ناشی از تحریم‌های ضالمانه وضعیت صادرات سخت شده، اما پیش بینی می‌شود میزان صادرات نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس درباره مقدار تولید و فروش اوره و آمونیاک در این شرکت به تفکیک داخلی و بورس کالا و صادراتی در سال جاری ادامه داد: میزان تولید و فروش آمونیاک در ۹ ماهه واقعی و پیش بینی سه ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ به شرح زیر است:

کاهش سهم بازار داخل

ذوالفقاری درخصوص راه اندازی اوره لردگان و کاهش سهم شرکت پتروشیمی پردیس از تامین نیاز اوره حمایتی بیان کرد: شرکت پتروشیمی پردیس از کل نیاز اوره در داخل کشور اطلاع دقیقی ندارد، اما با راه اندازی واحد‌های جدید تولیدکننده اوره به احتمال زیاد سهم این شرکت از تامین بازار داخل کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به شایعات منتشر شده درخصوص تهاتر ۲ میلیون تن ذرت با اوره پتروشیمی پردیس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم افشای این اطلاعات ممکن است روند صادرات شرکت را دچار مشکل کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس درباره آخرین تراز ارزی شرکت گفت: اطلاعات دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ شرکت در دست تهیه بوده و در موعد مقرر در سامانه کدال منتشر خواهد شد.

ذوالفقاری درخصوص گاز دریافتی شرکت پتروشیمی پردیس در ماه‌های فروردین و اردیبهشت گفت: نرخ گاز خوراک دریافتی به ازای هر متر مکعب در فروردین ماه ۷۰۱۶ ریال و اردیبهشت ماه ۶۸۳۴ ریال بود. ضمنا برای خردادماه تاکنون نرخی اعلام نشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر